افزایش 7.2 درصدی قیمت مسکن در مرداد ماه

    کد خبر :357026

تعداد معاملات مسکن در مرداد سال جاری ۱۳ هزار و ۱۲۰ فقره بود در حالی که در مدت مشابه سال گذشته این شاخص ۱۸ هزار و ۲۵۵ فقره اعلام شده بود، به عبارت دیگر حجم معاملات مسکن در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد کاهش داشته است.
افزایش 7.2 درصدی قیمت مسکن در مرداد ماه

به گزارش افکارنیوز، براساس آخرین آمار منتشر شده از سوی از دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، در مرداد ماه سال جاری ۱۳ هزار و ۱۲۰ فقره معامله مسکن صورت گرفته که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۷۰۰ فقره کاهش یافته است.

به علاوه قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران ۷ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان اعلام شده که نسبت به ماه گذشته بیش از ۴۰۰ هزار تومان در هر متر مربع به طور میانگین افزایش قیمت مسکن را شاهد بودیم.

این در حالی است که قیمت هر متر مربع آپرتمان در منطقه گران‌ترین منطقه و با قیمت ۱۵ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان به طور میانگین در هر متر مربع نسبت به ماه گذشته معامله شده است.

در رتبه بعدی معاملات منطقه سه تهران با میانگین ۱۳ میلیون و ۹۸ هزار تومان دومین منطقه گران تهران و منطقه دو با قیمت هر متر ۱۲ میلیون و ۶۹ هزار تومان سومین منطقه گران قیمت پاییتخت محسوب می‌شود.

در این میان منطقه ۱۸ تهران با میانگین ۳ میلیون و ۹۰ هزار تومان ارزان‌ترین منطقه تهران و پس از آن منطقه ۱۷ با قیمت متر ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و سپس منطقه ۲۰ با متری ۳ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان جز ارزان‌ترین مناطق شهر تهران برآورد شده است.

در مرداد ماه سال جاری منطقه ۵ همانند پنج ماه ابتدایی سال پر معامله‌ترین منطقه در شهر تهران با ۱۶۰۰ فقر معامله به شمار می‌آید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۳۰ فقره معامله بیشتر انجام شده است.

همچنین پس از منطقه ۵، منطقه ۴ شهر تهران با ۱۱۳۴ فقره معامله در پله دوم و منطقه دو با ۹۷۹ فقره معامله مسکن در رتبه‌های بعدی از نظر استقبال در خرید و فروش مسکن قرار دارد.

کم معامله‌ترین منطقه پاییتخت در مرداد ماه سال جاری مربوط به منطقه ۱۹ با ۱۸ فقره معامله و پس از آن منطقه ۹ با ۱۱۲ فقره و منطقه ۲۲ با ۱۲۰ فقره معامله قرار دارد.

در مرداد ماه سال گذشته ۴ میلیون و ۸۶۲ هزار تومان تعیین شده بود که این شاخص در مدت مشابه سال جاری به ۷ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان رسیده است، به عبارت دیگر قیمت مسکن در تهران در مرداد ماه امسال نسبت به مرداد سال گذشته بیش از ۵۲ درصد رشد داشته است.

شایان ذکراست، تعداد معاملات مسکن در مرداد سال جاری ۱۳ هزار و ۱۲۰ فقره بود در حالی که در مدت مشابه سال گذشته این شاخص ۱۸ هزار و ۲۵۵ فقره اعلام شده بود، به عبارت دیگر حجم معاملات مسکن در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد کاهش داشته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید