پیش بینی زیباکلام درباره شکست قطعی اصلاح‌طلبان در انتخابات

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۷ ۹:۱۰
    کد خبر :357019

فعال سیاسی اصولگرا گفت:نکته ای که نباید از آن غافل بود این است که رسانه های بیگانه مثل گذشته زمان انتخابات به نفع اصلاح طلبان وارد عرصه می شوند و با ترفندهایی تلاش می کنند از پیروزی اصولگراها جلوگیری به عمل آورند چون می خواهند افراد ضعیف در مجلس و دولت ایران باشند تا وقتی غرب فشار می آورد، آنها از روی ترس امتیاز دهند.

به گزارش نامه نیوز: هر روز که می گذرد فضای سیاسی کشور بیشتر برای انتخابات مجلس آینده آماده می شود. جناح های اصولگرا و اصلاح طلب در یک وضعیت برزخی قرار دارند اما طرح یک ارزیابی از طرف چهره شاخص اصلاحات خیلی مورد توجه قرار گرفت. برخی آن را اعتراف تلخ و برخی نیز آن را ترفند جدید توصیف کردند. صادق زیباکلام در جدیدترین اظهارنظر جنجالی خود اعلام کرد مجلس یازدهم شبیه مجلس هفتم، هشتم و نهم خواهد بود و اصلاح طلبان شکست سختی را تجربه خواهند کرد.

محمدحسن قدیری ابیانه در گفتگو با نامه نیوز این صحبت زیباکلام را صادقانه می داند و می گوید: اصلاح طلبان در مجلس، شورای شهر و دولت برخلاف وعده های خود عمل کردند و از آنجا که مردم از آنها نارضی هستند، پس شکست شان در انتخابات اجتناب ناپذیر است.

وی با بیان اینکه اصلاح طلبان از سال 92 تا کنون وعده های دروغی به مردم دادند، افزود: نه تنها آن وعده ها محقق نشد بلکه اوضاع کشور روز به روز بدتر شد. اصلاح طلبان خیلی روی برجام مانور دادند اما برجام شکست خورد در حالیکه اصولگرایان همان موقع می گفتند برجام به نتیجه نمی رسد. از زمان اجرای برجام تا به امروز همه دیدند که با وجود کوتاهی و عقب نشینی دولت، دشمنی آمریکایی ها با ایران بیشتر و بیشتر شد.

این تحلیل گر مسائل سیاسی یادآور شد: کسانی که از ابتدا اعلام می کردند برجام نتیجه نمی دهد، امروز نزد افکارعمومی موقعیت بالاتری دارند نسبت به کسانی که هیچ کدام از وعده هایشان عملی نشده است. مردم نسبت به دشمنی آمریکا آگاه تر شدند و فهمیدند شعار «مذاکره با آمریکا برای حل مشکلات» پاسخ نداده است.

وی با اشاره به وضع نامطلوب اقتصاد کشور، ادامه داد: این گرانی ها و مشکلات اقتصادی در زمان مسئولیت اصلاح طلبان در مجلس و دولت اتفاق افتاد. زمان انتخابات به مردم می گفتند مبادا به رئیسی رأی بدهید چون ریاست جمهوری او مساوی با دلار 5 هزار تومان و تهدید جنگ و افزایش تحریم ها است، امروز مشاهده می کنیم که تهدید جنگ و تحریم ها بیشتر شده و قیمت هر دلار به بیش از 10 هزار تومان هم رسیده است.

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: متأسفانه بسیاری از اصلاح طلبان حاضر در مجلس و دولت بیش از آنکه به فکر مردم باشند، دنبال سوءاستفاده خود بودند. در انتخابات شورای شهر، از یک کاندیدا برای آنکه اسمش را در فهرست قرار بدهند تقاضای 2 میلیارد تومان پول کردند. در انتخابات مجلس دختر فلان فرد در فهرست امید قرار گرفت چون مقدار زیادی از هزینه های انتخابات را پدرش تأمین کرد. بعد همین نماینده اصلاح طلب وقتی موضوع حقوق های نجومی مطرح شد در دفاع از حقوق نجومی پدرش گفت «این حق پدرم از سفره انقلاب بود».

وی افزود: شفافیت مسئله ای است که اصلاح طلبان دائم از آن صحبت می کردند اما امروز که دولت در اختیار آنهاست می بینیم دولت حاضر نشد قانون شفافیت را به اجرا درآورد و حقوق ها و درآمدها از محل بودجه عمومی را اطلاع رسانی کند.

قدیری ابیانه تأکید کرد: اصلاح طلبان در شورای شهر و شهرداری نیز جزء انتقاد روزافزون نسبت به گذشته، کار دیگری انجام ندادند و مردم نسبت به وضع موجود ناامید هستند بنابراین طبیعی است از اصلاح طلبان رویگردان شوند، مگر اینکه ترفندهای جدیدی را با حمایت بیگانگان به اجرا درآید.

وی با بیان اینکه جناح اصلاح طلب به خاطر عملکرد خودش توسط مردم طرد می شود افزود: اصلاح طلبان چوب شعارها و فریبکاری های خود را در انتخابات آینده خواهند خورد بنابراین پیش بینی آقای زیباکلام را درست می دانم. البته این پیش بینی برای او اعترافی تلخ است چون جز کسانی بود که برای پیروزی لیست امید همه جوره حمایت و تبلیغ کرد.

این تحلیل گر مسائل سیاسی یادآور شد: برخلاف کسانی که می گویند زیباکلام قصد انحراف افکار اصولگرایان را داشته، معتقدم زیباکلام در خودش این توان نمی بیند که بخواهد اذهان اصولگرایان را منحرف کند هرچند همیشه درصدد انحراف افکارعمومی بوده اما ارزیابی نسبتا صادقانه ای را بروز داده است تا خود را نزد افکارعمومی توجیه کند چراکه خود او نیز به خاطر حمایت هایش از برنامه های انتخاباتی اصلاح طلبان زیر سئوال است.

وی ادامه داد: نکته ای که نباید از آن غافل بود این است که رسانه های بیگانه مثل گذشته زمان انتخابات به نفع اصلاح طلبان وارد عرصه می شوند و با ترفندهایی تلاش می کنند از پیروزی اصولگراها جلوگیری به عمل آورند چون می خواهند افراد ضعیف در مجلس و دولت ایران باشند تا وقتی غرب فشار می آورد، آنها از روی ترس امتیاز دهند.

قدیری ابیانه تأکید کرد: البته اصولگرایان هیچ وقت نباید غافل شوند و خیال شان راحت باشند که پیروز قطعی عرصه انتخابات آینده هستند، آنها از همین امروز باید برای تنویر افکارعمومی اقدام کنند چون خیلی از اصلاح طلبان شعار خدمت دادند اما به مردم خیانت کردند. اصولگرایان باید درباره مصادیق این واقعیت برای مردم روشنگری کنند، نه آنکه کار را به روزهای آخر بگذارند. ضمن آنکه با چهره های جدید، سالم به لحاظ مالی شایسته، توانا و کارآمد به میدان بیایند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید