خوشبینی محتاطانه بازارهای آسیایی در مورد نفتا

    کد خبر :356792

روز سه‌شنبه، درحالی که توافق آمریکا و مکزیک بر سر اصلاح کلی پیمان نفتا باعث شده ریسک‌پذیری به بازارها بازگردد، سهام آسیایی رشد کرد و دلار حول کمترین میزان یک ماهه خود معامله شد.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، روز سه‌شنبه، درحالی که توافق آمریکا و مکزیک بر سر اصلاح کلی پیمان نفتا باعث شده ریسک‌پذیری به بازارها بازگردد، سهام آسیایی رشد کرد و دلار حول کمترین میزان یک ماهه خود معامله شد.

سرمایه‌گذاران انتظار دارند که کانادا هم در نهایت با شرایط جدید توافق کند و پیمان تجارت آزاد سه‌جانبه پابرجا بماند. به این ترتیب وضعیت نامعین اقتصادی که با تهدیدات مکرر ترامپ برای ترک پیمان نفتا آغاز شده بود، به پایان خواهد رسید.

همچنین چشم‌انداز بهبود یافته تجاری با انتشار اخباری مبنی بر اینکه واشنگتن در حال فشار آوردن به اتحادیه اروپا برای شتاب دادن به مذاکرات تعرفه‌ای می‌باشد، تقویت شد.

داده‌ها نشان می‌دهد شاخص‌های اروپایی امروز با قدرت کار خود را آغاز خواهند کرد؛ فوتسی انگلیس ۰.۶ درصد بالاتر باز خواهد شد و شاخص‌های کاک فرانسه و داکس آلمان هم در مقادیر بالاتری کار خود را آغاز می‌کنند.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن با دومین روز متوالی سوددهس خود روبرو شد و ۰.۴ درصد رشد کرد.

سهام استرالیا ۰.۷ درصد بالاتر بسته شد و نیکی ژاپن سودهای اولیه خود را از دست داد و در پایان به رشدی ۰.۱ درصدی رضایت داد.

اما با تداوم جنگ تجاری آمریکا-چین، سهام چینی در منطقه قرمز (ضرردهی) ماندند. کامپوزیت شانگهای ۰.۲ درصد افت کرد و شاخص سی‌اس‌آی۳۰۰ هم ۰.۳ درصد پایین آمد.

در بازار ارز، شاخص دلار در برابر ارزهای مهم جهان، در ۹۴.۸۳ واحد که پایین‌ترین سطح یک ماهه آن است باقی ماند.

در برابر ین نرخ برابری دلار به ۱۱۱.۲۴ رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید