مالکان خانه «نیما یوشیج» را رها کردند

    کد خبر :356714

مدیر بافت و بناهای تاریخی شهر تهران با بیان اینکه خانه نیمایوشیج خالی از سکنه است و مالکین آن را رها کرده‌اند، گفت: شهرداری تهران مجوزی برای تخریب و نوسازی صادر نکرده است.

خانه نیمایوشیج در محله دزاشیب تهران قرار دارد. این خانه در دوره پهلوی دوم ساخته شده و فاقد ارزش معماری بوده و اهمیت آن به سبب زندگی شاعر کشورمان نیمایوشیج است.

نوع معماری این خانه از معماری اغلب خانه‌های شمیران تبعیت کرده است. سقف شیروانی و ایوانی که با 8 ستون فلزی نمای اصلی را در برگرفته از مشخصات این بنا است.

این خانه در حدود 680 مترمربع عرصه و 180 مترمربع نیز زیربنا دارد. خانه نیمایوشیج در سال 1380 توسط سازمان میراث فرهنگی به ثبت رسید. اخیراً اخباری مبنی بر تخریب و نوسازی در این خانه شنیده شده است.

محمدعلی سعادتی مدیر بافت و بناهای تاریخی شهر تهران در گفت و گو با فارس در این باره، گفت: خانه نیمایوشیج خالی از سکنه است و مالکین آن را رها کرده‌اند.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران مجوزی برای تخریب و نوسازی صادر نکرده است، گفت: هر اقدامی در این خانه با نظر سازمان میراث فرهنگی است و این ساختمان جزو بناهای ارزشمند است.

سعادتی با بیان اینکه ثبت خانه‌های تاریخی نمی‌تواند تضمین‌کننده باشد، گفت: این خانه و بسیاری از خانه‌های باقی‌مانده از این دست متروکه شده‌اند و رو به نابودی است.

وی با بیان اینکه خرید این خانه‌ها از سوی شهرداری مُسکن‌های مقطعی است، گفت: بسیاری از این خانه‌ها از نظر کالبدی رو به نابودی است و باید فکری برای آن کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید