کشور را نمی توان با «جان من، جان تو» اداره کرد

    کد خبر :356256

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: آقای روحانی باید از طرح سئوال استقبال کند و با سینه گشاده و فراخ به مجلس برود و براساس سوگندش برای منافع کشور، مردم و نظام واقعیت ها را بیان کند. والله هیچ اتفاقی نمی افتد. ضمن آنکه برای کشور خوب است.

به گزارش نامه نیوز، در کمتر از یک ماه دو وزیر در مجلس استیضاح و از کار برکنار شدند. رئیس جمهور نیز سه شنبه 6 شهریور به مجلس می رود تا پاسخگوی سئوالات نمایندگان باشد. به نظر می رسد روابط قوای مقننه و مجریه وارد فاز جدیدی شده و دیگر پارلمان حیات خلوت دولت نیست. پاستورنشینان از این اتفاق گلایه دارند و انتظار نداشتند، بهارستانی ها درصدد سئوال و پرسش از رئیس جمهور برآیند بنابراین تشکیک می کنند و می گویند روال آیین نامه ای اعلام وصول سئوال رعایت نشده بنابراین طرح سئوال غیرقانونی است اما سید فاضل موسوی حقوقدان و فعال سیاسی اصلاح طلب این استدلال حقوقی را رد می کند.

سیدفاضل موسوی گفت: این نقد دولتی ها را وارد نمی دانم، وقتی طرح سئوال به هیأت رئیسه مجلس ارائه می شود باید یک چهارم تعداد نمایندگان آن را امضا کرده باشند بنابراین نماینده اختیار دارد طرح را امضا کند یا نکند؛ شاید زمانی تشخیص دهد طرح سئوال ضرورت است، چندی بعد تشخیصش تغییر کند و انصراف دهد اما دوباره نظرش برگردد و به این نتیجه برسد که باید طرح سئوال را امضا کند. به عبارت بهتر نماینده در هر زمانی می تواند در تصمیم و تشخیصش تجدیدنظر کند.

وی درباره درستی زمان طرح سئوال از رئیس جمهور و همزمانی این سئوال با اعمال تحریم های شدید آمریکا علیه ایران افزود: به لحاظ قانونی هیچ ایرادی به سئوال وارد نیست اما از نظر مصلحت اندیشی شاید برخی به این نکته اشاره کنند، در حالیکه ظرف 40 سال گذشته هر کاری می خواست انجام شود برخی پیدا می شدند که می گفتند الان وقتش نیست.

نماینده مجلس هشتم با بیان اینکه مجلس باید ابهت و جایگاه و هیبت را داشته باشد که آنچه مصالح مردم و کشور است بدون ذره ای اغماض مطرح کند، سه سال است دوستان اصلاح طلب در جلسات به آقای روحانی گوشزد و حتی خواهش می کنند و در رسانه ها به او یادآور می شوند که در برخی مسائل و تصمیم ها باید بازنگری کند اما متأسفانه آقای روحانی به غیر از 5-6 نفر اطرافیان خود، حتی به حرف نزدیکان و یاران سیاسی اش توجه نمی کند. در چنین وضعیتی بالاخره مجلس باید به مردم پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: رئیس جمهور فقط حرف درمانی می کند، می گویند «انشاءالله درست می شود»، به نظر می آید آقای روحانی منتظر یک حادثه است. حادثه ای پیش می آید و متعاقب آن وضعیت موجود کشور تغییر کند. در حالیکه یک مدیر توانا، قدرتمند، قاطع، آگاه، متخصص و دلسوز براساس برنامه پیش می رود و هیچ وقت منتظر حوادث نمی شود.

موسوی با بیان اینکه کشور را نمی توان با «جان من، جان تو» اداره کرد، اظهار کرد: آقای روحانی همیشه در حال سرپوش گذاشتن روی مسائل است و الان که باید پاسخگو باشد اطرافیانش خیز برداشتند و می گویند چه نشسته اید که اسلام در خطر است. به نیت سیاسی نمایندگان سئوال کننده کاری ندارم اما آقای روحانی باید از اقدام آنها استقبال کند و با سینه گشاده و فراخ به مجلس برود و براساس سوگندش برای منافع کشور، مردم و نظام واقعیت ها را بیان کند. والله هیچ اتفاقی نمی افتد. ضمن آنکه برای کشور خوب است.

وی افزود: دلار 3500 تومان را تحویل گرفتند اما امروز قیمت آن 10 هزار تومان شده است، آقای روحانی باید به مردم پاسخ دهد که چه اتفاقی افتاد که دلار چنین قیمتی پیدا کرد. آیا مشکل آنجاست که آقای روحانی نمی تواند افراد شایسته مدنظرش را بر سر مسئولیت بگذارد یا خودش چنین اراده ای ندارد؟ پاسخ این سوال باید روشن شود. اگر این زخم کهنه را بگذاریم بماند همین طور هزینه برای کشور تراشیده می شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با طرح انتقادی به دیدگاه سیاسی اخیر رئیس جمهور یادآور شد: در دوره ای که نیاز داریم احزاب قدرتمند ظاهر شوند آقای روحانی می گوید جریان های سیاسی به تعطیلات بروند. این حرف خیلی جای سئوال دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید