افزوده شدن 100 سالن سینما به چرخه اکران در سال جاری

    کد خبر :355780

مدیر عامل موسسه سینما شهر گفت: موسسه سینماشهر در راستای وظایف خود آمادگی کامل برای بازسازی سینماهای قدیمی و تجهیز و حمایت از ساخت سالن های جدید سینما را دارد.

مجید مسچی مدیر عامل موسسه سینما شهر اظهارکرد: در دوره اخیر به دلیل رونق و استقبال مردم از سینما، سرمایه گذاران مایل به ساخت سالن های سینما شده اند و هم اکنون در هر مجتمع تجاری اکثر سرمایه گذاران مایل به ساخت سالن سینما هستند و از ملزومات کنونی ساخت مجتمع تجاری، احداث سالن سینما در آن است .

وی افزود:در سال های اخیر سالن ها زیاد شده اند و همین دلیل باعث افزایش فروش و انگیزه ورود سرمایه های جدید به سینما شده است.

مدیر عامل موسسه سینما شهر گفت: از وظایف موسسه سینما شهر رصد و بررسی وضعیت سینماهای موجود برای حمایت از تجهیز و بازسازی سالن ها در جهت ایجاد رفاه عمومی برای مخاطبان است البته در طول سالهای گذشته سینماهای موجود عمدتا بازسازی شده اند بطوریکه در حال حاضر میزان حمایت از ساخت سینماهای جدید بیشتر از حمایت برای نوسازی و بازسازی است .

وی ادامه داد: سالن های سینمایی قدیمی که پتانسیل جذب مخاطب را دارند و در نقاط مناسب شهری هستند و از سازه مناسب نیز برخوردار باشند ؛ با تقاضای مالک در دستور کار حمایت قرار می گیرند و اکثر سالن هایی که شرایط لازم را داشته اند بازسازی شده اند البته سالن های سینما مانند موجود زنده است و همیشه برای نو ماندن نیاز به بازسازی دارند .

مسچی افزود: از سال ۱۳۹۷ باز سازی ۷۱ سالن قدیمی موجود سینما در دست اقدام است که بخشی از آن انجام شده و باقی در حال اجراست همچنین در سال جاری ۲۱۹ سالن سینمایی جدید در مراحل مختلف ساخت است که تعدادی از آن‌ها مثل سیتی سنتر اصفهان با ۶ سالن، هروی سنتر تهران با ۳ سالن و گلشن مشهد با ۴ سالن افتتاح شدند.

مدیر عامل موسسه سینما شهر در ادامه با اشاره به اینکه پروژه ۱۱ سالنه ویلاژ توریست در مشهد و ۱۴ سالنه لوتوس مال نازی آباد تهران در سال ۹۷ افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت، ابراز امیدواری کرد: همانند سال ۹۶ که ۱۰۰ سالن به ناوگان نمایش کشور نمایش اضافه شد در مجموع امسال نیز حدود ۱۰۰ سالن با افزوده شدن به چرخه اکران باعث رونق بیشتر سینما در کشور شوند.

این مدیر فرهنگی با اعلام اینکه تا کنون ۷۶ مجتمع فرهنگی هنری ادارات کل ارشاد استان‌ها برای نمایش فیلم تجهیز و افتتاح شده است افزود: تبدیل سالن مجتمع‌های فرهنگی و هنری در شهر‌هایی که سالن سینما ندارند با ارسال تجهیزات حرفه‌ای به صورتی که بتوانند همزمان با تهران نمایش مطلوب فیلم داشته باشند از اولویت‌های کاری موسسه است که باعث رضایت مردم در مناطق فاقد سالن سینما شده است.

مسچی همچنین با اشاره به توافق رئیس سازمان سینمایی با کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان و نهاد کتابخانه های کشور برای بهره گیری از سالن های نمایش آنها گفت : در جهت کمک و حمایت از سینمای ایران آمادگی تجهیز این سالن ها را نیز داریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید