وزیر نیرو: ۴۵ درصد نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور بادی هستند

    کد خبر :355575

وزیر نیرو گفت: ظرفیت تولید نیروگاه‌های تجدیدپذیر در کشور در حال حاضر ۶۴۰ مگاوات است که ۴۵ درصد آن‌ها را نیروگاه‌های بادی تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایرنا، رضا اردکانیان روز دوشنبه در آیین بهره برداری از بزرگترین نیروگاه بادی کشور در منطقه سیاه پوش طارم سفلی افزود: نیروگاه سیاه پوش بزرگترین نیروگاه بادی نصب شده در کشور است که امروز به مرحله بهره برداری رسید.
وی افزود: امیدواریم در برنامه دولت دوازدهم بتوانیم هرچه زودتر از ظرفیت‌های نیروگاه‌های چهار و پنج هزار مگاواتی تجدیدپذیر در کشور استفاده کنیم.
اردکانیان یادآور شد: امیدواریم با حمایت بانک‌های عامل و بخش خصوصی بتوانیم ظرفیت ۳۰ هزار مگاواتی بادی کشور را هرچه سریعتر فعال سازیم.
به گفته وی استفاده از نیروگاه‌های تجدید پذیر در مصرف سوخت، آب و نیز کاهش آلایندگی‌های هوا و اشتغالزایی بسیار موثر هستند.
وزیر نیرو ادامه داد: امیدواریم هر چه بیشتر از دکل‌های نیروگاه‌های بادی که مانند درختان سرافراز کاشت شده اند بتوانیم بیشتر از گذشته انرژی تولید کنیم.
نیروگاه بادی سیاهپوش طارم طی یکسال با بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا ساخته شده و هزینه اجرای این طرح بزرگ ۸۶ میلیون یورو معادل هشت هزار میلیارد ریال است.
نیروگاه بادی سیاهپوش دارای ۱۸ توربین ۳.۴ مگاواتی بوده و هریک از ایستگاه‌های این نیروگاه معادل ۴.۳ مگاوات برق تولید می‌کند که برای اولین بار در کشور اتفاق می‌افتد.
از مزایای احداث این نیروگاه بادی می‌توان به جلوگیری از انتشار سالانه ۱۱۰ هزار تن گاز‌های گلخانه‌ای معادل کاشت هزار و ۱۰۰ هکتار جنگل و جلوگیری از آلودگی ۲۲ هزار خودرو اشاره کرد.
این طرح به طور کل توسط بخش خصوصی اجرا شده و از تسهیلات صندوق توسعه ملی با مشارکت بانک توسعه تعاون استفاده کرده است.
بخش طارم سفلی به مرکزیت شهر سیردان در ۱۲۰ کیلومتری غرب قزوین قرار دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید