سهم چشمگیر بی‌سوادها در وقوع تصادفات رانندگی

    کد خبر :355555

رئیس پلیس ترافیک شهری ناجا اعلام کرد که 43 درصد از تصادفات و حوادث ترافیکی کشور از سوی اقشار بی‌سواد یا دارای تحصیلات با مقطع ابتدایی رخ داده و تنها چهار درصد از تصادفات را افراد دارای مدرک فوق دیپلم به بالا مرتکب شدند.

سرهنگ داوود قاسمیان در شصت و سومین کمیته هماهنگی طرح‌های ترافیکی که صبح امروز در شهرک آزمایش برگزار شد به آمارهایی در خصوص تصادفات اشاره کرد و گفت: 29 درصد از جان باختگان حوادث رانندگی در شهرها در سر صحنه تصادفات جان خود را از دست داده‌اند. هفت درصد در حین انتقال به بیمارستان و حدود 63 درصد نیز در مراکز درمانی جان خود را از دست داده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین 29.7 درصد کشته شدگان عابر پیاده بوده و 36.9 درصد از کل کشته شدگان حوادث ترافیکی شهرها نیز موتورسیکلت سواران هستند. متاسفانه بیشترین علت تصادفات عدم توجه به جلو و عدم رعایت حق تقدم به ترتیب با 35.7 درصد و 21.7 درصد بوده است.

قاسمیان به نقش میزان تحصیلات بر وقوع حوادث ترافیکی در شهرها اشاره کرد و افزود: آمارهای ما نشان می‌دهد که حدود 43 درصد از تصادفات را افراد بی‌سواد و دارندگان سواد در حد مقطع ابتدایی مرتکب شده‌اند و افرادی که دارای مدرک فوق دیپلم به بالا هستند تنها در چهار درصد تصادفات نقش داشتند.

به گزارش ایسنا، وی همچنین از اجرای طرح تشدید ممنوعیت تردد وسایل نقلیه سنگین و انجام عملیات عمرانی از 15 شهریورماه تا 15 مهرماه خبر داد و گفت: با توجه به بازگشایی مدارس و افزایش سفرهای درون شهری نیروهای پلیس از نیمه شهریور ماه تا نیمه مهرماه در آماده باش هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید