چرا توتال ایران را ترک کرد؟

    کد خبر :355308

عضو کمیسیون انرژی مجلس، توضیحاتی پیرامون خروج توتال از ایران و هزینه کرد این شرکت در پارس جنوبی ارائه کرد.

به گزارش خانه ملت، جلال میرزایی با اشاره به خروج توتال از قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی، گفت: به صورت معمول جزییات قراردادها اعلام نمی شود و اصل محرمانه بودن قراردادها مانع انتشار جزییات قراردادها می شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، افزود: در زمان انعقاد قرارداد فاز 11 پارس جنوبی توتال اعلام کرده بود که اگر تحریم های شورای امنیت اعمال شود به همکاری های خود ادامه نداده و قرارداد را ترک می کند.

چرا با وجود اینکه شورای امنیت تحریمی علیه ایران وضع نکرده توتال از پارس جنوبی خارج شد؟

وی با بیان اینکه در حال حاضر تحریم های شورای امنیت علیه ایران اعمال نشده است، ادامه داد: هم اکنون تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران اعمال شده است، بنابراین از لحاظ حقوقی برای خروج توتال از ایران باید از این بند ورود کرد.

نماینده مردم ایلام، ایوان و چرداول در مجلس شورای اسلامی، سوال کرد: چرا با وجود اینکه شورای امنیت قطعنامه ای نداشته و تحریمی علیه ایران وضع نکرده شرکت توتال از قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی خارج شده است؟!

در زمان انعقاد قرارداد ایران و توتال در مورد تحریم های آمریکا صحبتی نشده است

وی با بیان اینکه در زمان انعقاد قرارداد ایران و توتال در مورد تحریم های آمریکا صحبتی نشده است، افزود: تنها بحثی که در آن زمان توسط توتال مطرح و در قرارداد قید شده این است که اگر تحریم های شورای امنیت علیه ایران بازگردد توتال خسارتی به ایران پرداخت نمی کند و از قرارداد خارج می شود.

میرزایی ادامه داد: در شرایط کنونی سوال این است که چرا با وجود اینکه ایران به تعهدات خود عمل کرده، تحریمی از جانب شواری امنیت اعمال نشده و تحریم های آمریکا مشروعیت بین المللی ندارد توتال از قرارداد خارج شده است.

توتال بین 20 تا 50 میلیون دلار در پارس جنوبی هزینه کرده است

وی با بیان اینکه توتال بین 20 تا 50 میلیون دلار در پارس جنوبی هزینه کرده است، اظهار داشت: این شرکت هزینه های خود را نادیده گرفت و از قرارداد خارج شد، در واقع خود شرکت توتال از این خروج متضرر شد، اما حاضر به قبول این ضرر شده و تمایل داشت داوطلبانه از قرارداد به دلیل تاثیر تحریم های آمریکا خارج شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مدتی قبل مدیرعامل توتال به سهامداران این شرکت اعلام کرد که آنچه که در ایران هزینه شده در برابر پروژه هایی که در کشورهای مختلف دارد رقم ناچیزی است و در واقع سهامداران را توجیه کرد که به دلیل منافع کلان تر زیان جزیی را متقبل می شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید