فروش صنایع دستی سالانه به مرز دو میلیارد دلار خواهد رسید

    کد خبر :354960

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ابراز امیدواری کرد: با حمایت‌های بیشتر دولت، فروش صنایع دستی در داخل و صادرات آن به خارج در آینده نه چندان دور به مرز دو میلیارد دلار در سال برسد.

علی اصغر مونسان در آیین گشایش سی امین نمایشگاه ملی صنایع دستی در محل دائمی نمایشگاه‎های بین‌المللی به خبرنگاران گفت: تحول در بسته بندی و چیدمان و کیفیت محصولات طبعا سبب فروش و صادرات بیشتر محصولات خواهد شد.

به گزارش ایرنا، معاون رئیس‌جمهوری افزود: سی امین نمایشگاه ملی صنایع دستی از نظر تنوع محصولات، بسته‌‎بندی و چیدمان غرفه‌ها کیفیت بالاتری نسبت به نمایشگاه‌های سال‌های گذشته دارد.

وی تاکید کرد: آمار دو ماهه اول سال ۹۷ نشان می‌دهد در ماه‌های فروردین و اردیبهشت ۳۲ میلیون دلار صادرات صنایع دستی داشته‌ایم که از رشد ۶۶ درصدی نسبت به دو ماهه اول سال ۹۶ خبر می‌دهد.

وی افزود: نمایشگاه صنایع دستی که برگزار می‌شود با استقبال گسترده مردم مواجه شده و فروش خوبی را رقم می‌زند که این اتفاق سبب امیدواری است.

سی امین نمایشگاه ملی صنایع دستی با حضور «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی، «علی اکبر صالحی» رییس سازمان انرژی اتمی، «معصومه ابتکار» معاون امور زنان ریاست جمهوری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی افتتاح شد.

این نمایشگاه در سالن‌های ۸،۹،۱۰ و ۱۱ نمایشگاه بین‌المللی به مدت یک هفته برپا خواهد بود.

این نمایشگاه با بیش از ۵۰۰ غرفه در فضای ۸ هزار متر مربع در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی در حال برگزاری است.

امسال دومین سالی است که نمایشگاه ملی صنایع دستی هم زمان با نمایشگاه فرش برگزار می‌شود که این امر ثمرات بسیاری به خصوص در حوزه فروش برای خانواده صنایع دستی به همراه داشته است.

سالن‌های ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱ به علاوه مجموعه سالن‌های ۲۵ نمایشگاه بین‌المللی به عرضه محصولات صنایع دستی از ۳۱ استان اختصاص خواهد داشت.

سی امین نمایشگاه ملی صنایع دستی از سوم تا نهم شهریورماه برگزار می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید