فرهنگ مهم‌ترین علت بازماندگی از تحصیل دختران راز و جرگلانی

    کد خبر :354650

فرماندار شهرستان راز و جرگلان با بیان این‌که فرهنگ مهم‌ترین علت بازماندگی از تحصیل دختران راز و جرگلانی، گفت: بکارگیری نیروهای بومی مشکل کمبود معلم در این شهرستان را برطرف می‌کند.

«محمد زارعی» در گفت و گو با  ایسنا، با تصریح بر این‌که کمبود معلم یکی از مشکلات اساسی حوزه آموزش و پرورش در این شهرستان است، افزود: متأسفانه بیشتر معلم‌هایی که در این منطقه مشغول به فعالیت هستند نیروهای حق‌التدریس و غیربومی‌اند که همیشه در رفت و آمد هستند.

وی ادامه داد: معلم‌های بومی در این شهرستان وجود دارند و در امر گزینش برای راز و جرگلان باید از این افراد استفاده شود تا میزان رفت و آمد به حداقل برسد و از سوی دیگر از بروز مخاطرات بعدی چون بروز تصادف در جاده‌ها جلوگیری شود.

فرماندار راز و جرگلان اظهار کرد: البته در این شهرستان شماری نیروی بومی در حوزه آموزش و پرورش تدریس می‌کنند اما به‌علت امکانات بسیار محدود در شهرستان راز و جرگلان آن‌ها ترجیح می‌دهند در خارج این شهرستان فعالیت کنند.

زارعی در پاسخ به این پرسش که برای برطرف کردن مشکل بازماندگی از تحصیل دانش‌آموزان در این منطقه چه اقداماتی انجام شده است؟ خاطرنشان کرد: در این شهرستان همه امکانات برای تحصیل تا دوره پیش دانشگاهی مهیاست.

به گفته این مقام مسئول دبستان، دبیرستان و حتی دبیرستان‌های شبانه‌روزی دخترانه و پسرانه در این شهرستان وجود دارد و دانش‌آموزان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

وی با تأکید بر این‌که بیشتر بازماندگی از تحصیل در این شهرستان به حوزه دانش‌آموزان بازمی‌گردند، یادآور شد: علت اصلی بروز این مشکل نیز به خانواده‌های این افراد و فرهنگ موجود در میان آن‌ها بازمی‌گردد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید