رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر اعلام کرد

حوادث ترافیکی، صدرنشین امدادهای تابستانه/ نجات بیش از ۲ هزارتن در سواحل شمالی کمتر از یکماه

    کد خبر :354578

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با تشریح جزئیات طرح تابستانه و طرح ساحلی گفت که ۵۲ درصد عملیات‌های طرح تابستانه مربوط به حوادث ترافیکی بوده است و در طرح ساحلی نیز در کمتر از یک ماه ۲۶۷۰ نفر در سواحل شمالی کشور نجات داده شدند.

مرتضی سلیمی در گفت و گو با ایسنا، با تشریح آمار عملیات‌های جمعیت هلال احمر در قالب طرح تابسته ۹۷ اظهار کرد: این طرح از ۱۳ خرداد در سراسر کشور آغاز شده است و امدادگران ما در قالب این طرح تا بیست و نهم مرداد، مجموعا ۱۰ هزار و ۱۳۴ ماموریت انجام دادند که ۵۲ درصد این ماموریت‌ها مربوط به حواث ترافیکی است . همچنین ۶.۳ درصد ماموریت ها دریایی-ساحلی بوده و ۴.۴ درصد از مجموع عملیات‌ها نیز مربوط به حوادث کوهستان است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه در طول این مدت به ۳۲ هزار و ۷۵۱ نفر امدادرسانی شده است افزود: امدادگران همچنین موفق به نجات ۱۰ هزار و ۱۰۷ نفر در حوادث مختلف شدند که ۵۶ درصد آنها مربوط به حوادث ترافیکی، ۲۶.۶ درصد مربوط به حوادث دریایی-ساحلی و ۵.۵ درصد مربوط به حوادث کوهستان است.

وی همچنین در مورد انجام عملیات رهاسازی در حوادث ترافیکی گفت: رهاسازی یکی از عملیات‌هایی است که معمولا در حوادث جاده‌ای صورت می گیرد و امدادگران با استفاده از تجهیزات تخصصی افراد محبوس شده در خودروها را بیرون می‌آورند. در طول این مدت ما ۹۶۷ عملیات رهاسازی داشتیم و ۱۶۰۱ نفر در حوادث ترافیکی رهاسازی شدند.

وی همچنین گفت: ۵۸۸۸ نفر از هموطنانمان که در حوادث مختلف دچار مصدومیت شدند توسط امدادگران هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شدند و ۱۴ هزار و ۲۹۱ نفر نیز خدمات سرپایی دریافت کردند.

سلیمی همچنین گفت: ۲۱۴۳ نفر نیز در طول این مدت اسکان اضطراری داده شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچنین در مورد پوشش امدادی طرح ساحلی ۹۷ اظهار کرد: این طرح در سواحل دریایی کاسپین در استان گلستان، گیلان و مازندران اجرا می‌شود و از ابتدای مرداد تا بیست و ششم این ماه مجموع مراجعان به امدادگران ساحلی و نجات یافتگان توسط آنها ۸۱۱۱ نفر بوده است و ۲۶۷۰ نفر از این تعداد افرادی بودند که توسط امدادگران نجات پیدا کردند.

وی افزود: در این مدت ۵۴۴۱ نفر خدمات سرپایی دریافت کردند و ۵۸ نفر نیز به دلیل اینکه به خدمات درمانی بیشتری نیاز داشتند به مراکز درمانی منتقل شدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید