۶۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در انتظار خروج از انبارها

    کد خبر :354353

رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران گفت: حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار گوشی در انبارها است که باید دولت مجوز فروش دهد.

مهدی محبی درباره وضعیت بازار گوشی تلفن همراه گفت: وضعیت بازار خوب نیست زیرا اجازه فروش به شرکت‌ها داده نشده است. وی ادامه داد: به دلیل اتفاقات صورت گرفته، گوشی‌های تلفن همراه در انبارها باقی مانده و تا مشکل حل نشود همچنان بازار با مشکل مواجه است.

به گزارش ایبنا، محبی تصریح کرد: برخی کالاها با ارز ثانویه وارد کشور شده اما اجازه ورود به بازار را ندارند و دلیل آن، گرانفروشی است که دولت اعلام کرده شرکت‌ها براساس دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی گوشی تلفن همراه را وارد کرده‌اند و تا اجازه داده نشود نمی‌توانند بفروشند.

وی ادامه داد: پیشنهاد ما این است که قیمت گوشی تلفن همراه مانند نرخ ارز، آزاد شود تا بهتر مدیریت شود. رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران بیان داشت: پیشنهاد می‌کنیم دولت اختلاف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را از شرکت‌ها بگیرد و به شرکت‌ها اجازه فروش دهند تا کالا در سطح کشور عرضه شود و مشکل مردم و اعضای صنف حل شود، در حال حاضر گوشی به صورت مسافری وارد می شود و خدمات پس از فروش ندارند.

رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی با اشاره به اینکه واردات با ارز ثانویه صورت گرفته، اما مجوز فروش نداریم گفت: حدود ۶۰۰ هزار گوشی در کشور موجود است که باید اجازه فروش آن را دولت دهد.

محبی افزود: شرکت‌ها همچنین مشکل واردات قطعات دارند و اگر مجوز قطعه را هم سریع بتوانیم بگیریم مشکل حل می‌شود. وی افزود: باید ارز در اختیار وارد کننده قرار گیرد تا به هر میزان که نیاز است وارد کشور کند، در حال حاضر با تقاضای زیاد و عرضه کم، قیمت‌ها بسیار بالا رفته است.

رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران گفت: مصرف ماهیانه گوشی تلفن همراه در کشور یک میلیون گوشی است که از ابتدای سال تاکنون باید ۵ میلیون گوشی وارد می‌شد اما الان کمتر از یک میلیون گوشی وارد کشور شده و درخواست‌ها زیاد و کالا کم است. وی در پایان گفت: امیدواریم دولت حمایت کند تا کالا دوباره وارد شود تا بازار تامین شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید