کاهش وزن با قدرت ذهن

    کد خبر :354210

بنابه گفته یکی از متخصصان بریتانیایی که در زمینه هیپنوتیزم‌درمانی مهارت دارد (همچنین با تایید محققان کارولینای شمالی در آمریکا)، می‌توان با استفاده از ذهن، لاغر شد و لاغری خود را حفظ کرد. این متخصص از چند قانون ذهنی برای کاهش اشتها یا خوردن احساسی، استفاده می‌کند. بسیاری از افراد برای کم غذا خوردن به هیپنوتیزم‌درمانی روی می‌آورند اما او می‌گوید با آموزش آگاهانه غذا خوردن می‌توان به راحتی لاغر شد و لاغر ماند.

خانم مال‌مایندر گیل، متخصص هیپنوتیزم درمانی بریتانیایی، معتقد است که فقط باشگاه ورزشی و یا شمارش کالری‌های مصرفی روزانه در کاهش وزن موثر نیستند، بلکه بهترین روش لاغری، به‌کارگیری قدرت ذهن است. همچنین محققان دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی با بررسی تکنیک او، موثر بودن آن را در کاهش اشتها و برطرف کردن رفتارهای غذایی مشکل‌ساز، تایید کردند.

اشتهای بی‌مورد

مال‌مایندر گیل، در مورد کنترل اشتها می‌گوید، باید توجه کنید که چه مسائلی باعث می‌شود به خوردن خوراکی‌ها متمایل شوید. سپس برای آرام و خشنود کردن خود، روش‌های جایگزینی بیابید. او می‌گوید، هر بار که به خوردن خوراکی خاصی متمایل می‌شوید، قبل از اینکه شروع به خوردن آن کنید، ۱۵ دقیقه صبر کرده و با خود بگویید که آیا واقعا گرسنه هستم؟ بیشتر مواقع بی‌حوصلگی باعث اشتیاق به خوردن می‌شود. بنابراین می‌توانید با انجام دادن کاری دیگر، مانند پیاده‌روی و یا مطالعه کتاب مورد علاقه‌تان، از خوردن اجتناب کنید.

خوردن احساسی

آگاهانه غذا خوردن باعث می‌شود یاد بگیرید هروقت گرسنه هستید، غذا بخورید و هرگاه سیر شدید، دست از خوردن بردارید. همچنین باید توجه کنید که چه موضوعات احساسی شما را به غذا خوردن وامی‌دارد. برخی از افراد وقتی از موضوعی ناراحت هستند، به سراغ خوراکی، مخصوصا خوراکی‌های شیرین می‌روند. به خودتان یاد بدهید که در مواقع احساساتی شدن، چیزی نخورید تا بتوانید این عادت بد را ترک کنید.

مقدار غذای مصرفی

به جای خوردن تمام غذای درون بشقاب‌تان، به خودتان یاد بدهید که به محض سیر شدن دست از خوردن بکشید. چنانچه به این روش غذا خوردن عادت کنید، ذهن‌تان یاد می‌گیرد به موقع شما را از غذا خوردن بازدارد.

با آموزش روش‌های ذهنی فوق می‌توانید به راحتی وزن کم کرده و نگران اضافه وزن نیز نباشید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید