روسیه از تصمیم آمریکا برای عدم شرکت در نشست مسکو ابراز تاسف کرد

    کد خبر :354072

سفارت روسیه در افغانستان با انتشار بیانیه ای از تصمیم آمریکا برای عدم شرکت در نشست آتی مسکو در مورد افغانستان، ابراز تاسف کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از جمهور، سفارت روسیه در افغانستان با انتشار بیانیه ای از عدم شرکت مقام‌های آمریکایی در نشست صلح مسکو که قرار است در تاریخ ۴ سپتامبر (۱۳ شهریور) در مورد افغانستان برگزار شود، ابراز تاسف کرد.

آمریکا اواخر هفته گذشته دعوت روسیه برای شرکت در نشست مسکو را رد کرد و مدعی شد که این نشست به رهبری افغانستان نیست و به همین دلیل در آن شرکت نخواهد کرد.

اما، سفارت روسیه در افغانستان در بیانیه خود اعلام کرد که نشست صلح مسکو به رهبری مشترک روسیه و افغانستان سازماندهی شده است.

در این بیانیه آمده است که آمریکا تنها در نشست هایی شرکت می‌کند که خودش رهبری آن را برعهده داشته و به نفع کشورش باشد.

در این نشست نمایندگانی از پاکستان، هند، چین، ایران و برخی کشورهای همسایه افغانستان دعوت شده اند. طالبان نیز در این نشست دعوت شده و به احتمال زیاد نماینده این گروه در این نشست شرکت خواهد کرد.

این در حالی است که وزارت خارجه افغانستان ۳ روز گذشته شرکت نماینده طالبان را در این نشست غیر ضروری خواند و تاکید کرد که به دلیل بی احترامی طالبان به اصول پذیرفته شده بین‌المللی و منطقه ای برای صلح و مذاکره مستقیم با دولت افغانستان، دولت افغانستان نیز در نشست مسکو شرکت نخواهد کرد.

در بیانیه وزارت خارجه افغانستان آمده است که هرگاه گروه طالبان با ‌هدف مذاکره مستقیم صلح در مسکو یا هر جای دیگر حاضر شود، دولت افغانستان نیز با خلوص نیت و تعهد عمیق به صلح در آن مکان حضور به هم خواهد رساند.

این در حالی است که طالبان تاکنون به مذاکرات مستقیم صلح با دولت افغانستان نشده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید