خودروی مفهومی اینفینیتی پروتوتایپ 10 رونمایی شد

  • خودرو
  • شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۷ ۱۰:۱۸
    کد خبر :353995

اینفینیتی از خودروی مفهومی و تمام برقی پروتوتایپ 10 در کنکو دلگانس پبل بیچ رونمایی کرد؛ اسپیداستر آینده‌محور اینفینیتی، نشانه‌هایی از طراحی Q اینسپریشن در خود دارد.

سال گذشته اینفینیتی با رونمایی از خودروی مفهومی پروتوتایپ 9، همگان را شگفت‌زده کرد؛ خودرویی که تقریبا در تمام جزئیات خیره‌کننده بود و ویژگی‌های خود را از مدل‌های دهه ۱۹۳۰ میلادی قرض می‌گرفت. امسال نیز اینفینیتی با مفهومی پروتوتایپ 10 راهی رویداد کنکو دلگانس پبل بیچ مونتری کالیفرنیا شد تا بازدیدکنندگان را حیرت‌زده کند. مدل جدید اینفینیتی پروتوتایپ 10 نشانه‌هایی از اسپیداسترهای کلاسیک با نگاهی آینده‌نگرانه ارائه می‌کند.

خودروی مفهومی اینفینیتی پروتوتایپ 10 بدون سقف و به صورت تک سرنشین طراحی شده است، اما به این معنی نیست که نسل آینده محصولات تولیدی این شرکت نیز همگی چنین خواهند بود. نشانه‌هایی از طراحی مفهومی Q اینسپریشن در پروتوتایپ 10 دیده می‌شود؛ خودرویی آینده‌محور که اوایل سال میلادی جاری در نمایشگاه بین‌المللی خودروی آمریکای شمالی رونمایی شد. چراغ‌های جلوی نازک و کشیده در اولین نگاه جلب توجه می‌کند و در ادامه خطوط زیبا در بخش کناری بدنه، زیبایی خاصی به خودروی مفهومی اینفینیتی پروتوتایپ 10 می‌دهد.

طبق گفته اینفینیتی، زبان طراحی در مفهومی پروتوتایپ 10 از خطوط ساده و صاف در تناسب با کل پیکره خودرو بهره می‌گیرد که برازنده سیستم محرکه جدید برقی این شرکت هستند؛ چنین شیوه طراحی، سبک و سیاق خودروهای آینده این خودروساز ژاپنی را به تصویر می‌کشد. در واقع، اکثر خودروهای برقی که اکنون تولید می‌شوند، عناصر طراحی مرتبط با نیاز به پیشرانه احتراق داخلی را هنوز حفظ کرده‌اند. اما خودروی الکتریکی اینفینیتی پروتوتایپ 10 قصد دارد با طراحی آینده مدل‌های برقی ارتباط موثری برقرار کند. با این حال، برای انجام چنین کاری از سبک طراحی مدل‌های دهه ۱۹۵۰ میلادی نیز الهام گرفته می‌شود.

فرای همه این موارد، اینفینیتی بدنه هندسی خودروی مفهومی پروتوتایپ 10 را به عنوان نمایشی بصری از شوک معرفی می‌کند؛ تجربه‌ای از شتاب ناگهانی ایجاد شده توسط سیستم محرکه خودرو که می‌تواند ۱۰۰ درصد گشتاور را به صورت آنی و به محض فشار دادن پدال گاز ارائه کند. وجود اسپویلر بزرگ در جلو و دیفیوزر در عقب، از دیگر مواردی هستند که به چهره اسپرت و عملکرد این خودروی برقی مفهومی اینفینیتی نظر دارند.

طرح کابین مینیاتالیستی اینفینیتی پروتوتایپ 10 روی راننده متمرکز است، اما از آن‌جا که در نمونه اولیه تنها برای یک سرنشین فضای نشستن وجود دارد، به نظر می‌رسد که در مراحل ابتدایی به سر می‌برد. به جای صندلی سرنشین، دریچه بزرگی وجود دارد که جریان هوا را به سمت موتور برقی و باتری می‌فرستد تا خنک شوند. البته اینفینیتی قصد ندارد تنها از یک موتور برقی برای پلت‌فرم ماژولار پروتوتایپ 10 استفاده کند، بلکه احتمالا در مدل تولیدی از ترکیب انواع سیستم برقی و هیبریدی بهره خواهد برد.

این موضوع می‌تواند بزرگترین مزیت خودروی مفهومی اینفینیتی پروتوتایپ 10 باشد، چرا که اینفینیتی قول داده است پس از سال ۲۰۲۱، تمام محصولات خود را الکتریکی کند. به این معنی که تمام مدل‌های تولیدی، خودروی الکتریکی یا هیبریدی خواهند بود.

کریم هب، مدیر بخش طراحی اینفینیتی گفت:خودروی مفهومی پروتوتایپ 10، ارتباط بین مدل‌های کنونی و آینده محصولات ما را فراهم می‌کند. ما به دنبال تولید خودروی برقی هستیم. محصولات ما قدرتمند، کارآمد و بسیار ارزشمند برای رانندگی هستند و پروتوتایپ 10، نمایشی فیزیکی از آینده خودروهای برقی ما است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید