آفریقای جنوبی کاردار آمریکا را احضار کرد

    کد خبر :353711

دولت آفریقای جنوبی امروز جمعه اعلام کرد: یک فرستاده ارشد آمریکا به این کشور را در اعتراض به یک توئیت دونالد ترامپ درباره تصاحب اراضی زراعی در این کشور احضار کرده است.

به گزارش بازتاب به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دولت آفریقای جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که با احضار جسیه لاپن، کاردار سفارت آمریکا در این کشور به وی گوشزد کرده که از بابت کوتاهی دولت آمریکا در انتقال پیام‌ها از طریق مجراهای دیپلماتیک موجود «سرخورده» شده است.

این دولت به این دیپلمات ارشد آمریکایی اعلام کرد که وی را به منظور «ابلاغ ناراحتی مردم» از بابت توئیت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره تصاحب زمین‌های کشاورزی متعلق به سفیدپوستان و «قتل کشاورزان در ابعاد وسیع» احضار کرده است.

به گفته دولت آفریقای جنوبی این توئیت دونالد ترامپ بر پایه اطلاعات غلط بوده و تنها منجر به چند قطبی شدن فضا بر سر این موضوع حساس و حیاتی خواهد شد.

آفریقای جنوبی درگیر یک بحث پر مناقشه نژادی بر سر اصلاحات ارضی در این کشور است. این اصلاحات فرآیندی قانونی است که هدفش اصلاح میراث چند دهه‌ای حاکمیت اقلیت سفیدپوستی که سیاهان را از اراضی خود محروم کردند اعلام شده است.

اوایل پنجشنبه ترامپ توئیتی به همراه یک بخش از برنامه فاکس نیوز منتشر کرد که در آن ادعا شده بود آفریقای جنوبی شروع به تصاحب مزارع متعلق به سفیدپوستان کرده است. این توئیت به سرعت از سوی بسیاری در آفریقای جنوبی محکوم شد.

زی زی کدوا یک مقام ارشد حزب حاکم آفریقای جنوبی به استوشیتدپرس گفت: ترامپ هرگز آپارتاید را تجربه نکرده و میراث نابرابری شدید آن را درک نمی‌کند.

کمی بعد از آن نیز هدر ناوئرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: موضع دولت آمریکا این است که تصاحب اراضی بدون غرامت خطر فرستادن آفریقای جنوبی به مسیری اشتباه را به همراه دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید