«اسکات موریسون» به عنوان نخست وزیر جدید استرالیا سوگند یاد کرد

    کد خبر :353631

اسکات موریسون وزیر خزانه داری سابق استرالیا به عنوان رهبر جدید حزب لیبرال حاکم انتخاب شد و به عنوان نخست وزیر جدید این کشور سوگند یاد کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از ای بی سی نیوز، «اسکات موریسون» به عنوان سی امین نخست وزیر استرالیا در مقر دولت استرالیا سوگند یاد کرد.

موریسون به وسیله حزب لیبرال استرالیا به عنوان سی امین نخست وزیر این کشور انتخاب شده است. بر اساس این خبر و بعد از یک هفته رقابت، موریسون در رأی گیری محرمانه موفق شد با 45 رأی به عنوان رهبر جدید این حزب انتخاب شود در حالی که رقیب او «پیتر دوتون» 40 رأی کسب کرده بود.

موریسون که در مقر دولت استرالیا سوگند یاد کرده است به همراه «جاش فردینبرگ» معاون خود اعلام کرد که تلاش خواهد کرد تا زخم های حزب لیبرال استرالیا را التیام بخشد. موریسون و فردیبنرگ خود را نسل جدید رهبران سیاسی معرفی کرده و به رأی دهندگان استرالیایی اطمینان خاطر داده اند که در کنار آنها خواهند بود. موریسون 50 ساله که از مسیحیان انجیلی استرالیاست از سپتامبر 2015 به عنوان وزیر خزانه داری استرالیا در دولت حضور داشته است.

این انتخاب ضربه ای بزرگ به دوتون به شمار می رود که گفته می شود کودتایی سیاسی در حزب لیبرال علیه «مالکوم ترنبول» نخست‌وزیر پیشین استرالیا را رهبری کرده بود. ترنبول در رای‌گیری روز سه‌شنبه با اختلاف اندک ۴۸ به ۳۵ رای، «پیتر دوتون» وزیر اسبق کشور را شکست داد و جایگاه رهبری خود در حزب لیبرال را ابقاء کرد. اما در عرض یک روز، با طغیان هم‌حزبی‌هایی مواجه شد که خواستار رای‌گیری مجدد به نفع رقیب وی شده بودند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید