فواید شوید و قارچ برای دیابتی ها

    کد خبر :353511

حوزه سلامت در هفته رو به پایان، در جهان، شاهد اخبار و رویدادهای متعدد و مختلفی بود که به مرور گزیده ای از مهم ترین آنها می پردازیم.

مهم ترین اخبار منتشرشده در حوزه بهداشت، درمان و تغذیه در سطح جهان به شرح زیر بوده اند:

مواد خوراکی مفید برای مقابله با زخم معده

علاوه بر شیوه های قراردادی درمان زخم معده، محققان به گنجاندن برخی مواد غذایی در رژیم غذایی به منظور مقابله با درد ناشی از زخم معده تاکید دارند. این مواد خوراکی با ممانعت از رشد باکتری های عامل زخم معده به روند درمان بیماری کمک می کنند. فلاونوئیدها، شیرین بیان، پروبیوتیک ها، عسل، سیر و کرنبری از جمله این خوراکی ها هستند.

بیماران مسن دیالیزی در معرض ابتلا به زوال عقل قرار دارند

طبق نتایج یک مطالعه جدید، بیماران مسن مبتلا به نارسایی کلیه که تحت دیالیز قرار دارند با نرخ بالا ابتلا به زوال عقل مواجه هستند که ریسک مرگ زودهنگام را در آنها افزایش می دهد. به گفته محققان، ریسک تشخیص زوال عقل در مدت ۱۰ سال بعد از شروع دیالیز، برای بیماران ۶۶ تا ۷۰ سال ۱۹ درصد و در بیماران ۷۶ تا ۸۰ سال ۲۸ درصد است.

افراد دیابتی قارچ سفید مصرف کنند

محققان عنوان می کنند قارچ های دارای کلاهک سفید با بهبود اجتماع میکروبی روده می توانند به تنظیم گلوکز در کبد کمک کنند. این یافته می تواند به شیوه ای جدید برای درمان دیابت تبدیل شود. محققان در این مطالعه به این نتیجه رسیدند که قارچ ها در این مورد به عنوان پری بیوتیک عمل کرده و باکتری های سودمند در روده را تغذیه می کنند.

دویدن از سرماخوردگی پیشگیری می کند

طبق نتایج یک مطالعه جدید، ورزش و بخصوص دویدن می تواند به پیشگیری از سرماخوردگی کمک کند. دویدن به ایجاد عضله در اندام بدن کمک می کند. همین عضلات بهترین عامل دفاعی در مقابل سرماخوردگی هستند.

فواید شوید را بشناسیم/ بهبود سیستم ایمنی و دستگاه تنفسی

به گفته محققان شوید دارای حدود ۷۰ ماده شیمیایی است که می تواند به مقابله با دیابت، حفظ سلامت استخوان ها، تسکین مشکلات ناشی از نفخ، حفظ سلامت و بهداشت دهان، بهبود ایمنی، و بهبود سلامت تنفسی کمک کند.

توت فرنگی بخورید تا دچار التهاب روده نشوید

مطالعه جدید نشان می دهد توت فرنگی به شکل میوه یا عصاره می تواند برای سلامت روده ها مفید باشد. مصرف روزانه کمتر یک فنجان توت فرنگی می تواند به تسکین علائم بیماری التهاب روده کمک کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید