محموله‌ای دیگر از گوشت گوسفندی امروز به قطر می‌رود/ ایران تنها تامین کننده گوشت قطر است

    کد خبر :35336

پوریان گفت: با توجه به این که در ماه مبارک رمضان قرار داریم و تقاضا برای گوشت در قطر زیاد است، قرار است در این هفته حدود 4000لاشه و 3هزار و 300رأس دام به قطر فرستاده شود که قرار است امروز اولین محموله این هفته به این کشور صادر شود.

منصور پوریان رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده، در گفت و گو با برنا، در خصوص صادرات گوشت و دام زنده به قطر گفت: در روزهای گذشته حدود 66تن لاشه گوشت و 1250 دام زنده به قطر فرستاده شد و سعی می شود در هفته های آینده به همین میزان افزوده شود.

وی در خصوص سابقه تجارت ایران و قطر در بحث دام و لاشه گفت: در واقع تجارت و بازرگانی جمهوری اسلامی ایران و قطر در بحث گوشت و دام زنده مربوط به همین زمان نمی شود و ما در سال 93، 35 هزار راس دام سبک و 700 نفر شتر به قطر فرستادیم، در سال 94، 12 هزار راس دام سبک و 1250 نفر شتر فرستاده شد و در سال 95، 7 هزار دام سبک و 350 نفر شتر به قطر صادر شد که نشان می دهد از سال های گذشته با قطر مراوداتی در این خصوص داشته ایم.

وی ادامه داد: منتهی در بحث لاشه و گوشت دام سابقه چنین مراوداتی را نداشتیم، زیرا عربستان و امارات در گذشته اصلی ترین تامین کننده محصولات پروتئینی قطر بودند، امروز که روابط میان این کشورها تیره و تار شده است، قطری ها برای تأمین لاشه و دام از ایران و ترکیه درخواست کردند اما به دلیل این که قیمت لاشه ایرانی که در حدود کیلویی 30هزار تومان است بسیار مناسب تر از گوشت های ترکیه ای بود،ترک ها نتوانستند بازرگانی خود با قطری ها را ادامه دهند فلذا در حال حاضر ایران تنها تامین کننده گوشت قطر است.

پوریان در خصوص برنامه ثادراتی در آینده گفت: با توجه به این که در ماه مبارک رمضان قرار داریم و تقاضا برای گوشت در قطر زیاد است، قرار است در این هفته حدود 4000لاشه و 3هزار و 300رأس دام به قطر فرستاده شود که قرار است امروز اولین محموله این هفته به این کشور صادر شود.

رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده ادامه داد: یکی دیگر از محصولاتی که قطری ها سفارش دادند، گوشت مرغ بود که در این حوزه ما نتوانستیم از لحاظ قیمتی با ترکیه‌ای ها رقابت کنیم و در حال حاضر ترکیه تأمین کننده گوشت مرغ این کشور است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید