دستگاه استرلیزه قابل حمل برای کشتن باکتری ها تولید شد

    کد خبر :353272

یک شرکت تجاری در آمریکا از تولید یک دستگاه قابل حمل استرلیزه کردن خبر داده و مدعی است این دستگاه کوچک و ساده با تاباندن اشعه ماوراء بنفش می تواند ۹۹.۹ درصد باکتری ها را بکشد.

به گزارش  بازتاب به نقل از دیجیتال ترندز، این دستگاه که Klistem نام دارد، توسط شرکت ESN Tech تولید شده و با توجه به ویژگی هایی که دارد، یک ابزار ایده آل برای استرلیزه کردن محصولاتی مانند بطری شیر نوزادان، بطری های حمل و نگهداری آب، مسواک، هدفون و غیره است.

دستگاه یادشده که ظاهری مخروطی شکل دارد، با تاباندن اشعه ماوراء بنفش بر روی محصول هدف، ظرف مدت ۹۰ ثانیه تمامی باکتری هایی که روی آن قرار دارد را از بین می برد. از جمله باکتری های خطرناکی که به این شکل قابل نابودی هستند، می توان به سالمونلا، استافیلوکوک و اشریشیا کولی اشاره کرد.

شرکت سازنده مدعی است بر اساس تحقیقات علمی هر سانتیمتر مربع از یک باتری آب حاوی بیش از ۳۰۰ هزار نوع باکتری مختلف است که برخی از آنها می توانند زندگی انسان را به طور جدی دچار مشکل کنند.

لامپ تابش اشعه ماوراء بنفش این دستگاه برای مدت ۱۰ هزار ساعت قابل استفاده است. قیمت این محصول که در آینده نزدیک روانه بازار می شود حدود ۱۰۰ دلار خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید