آمریکا اشغال بلندی‌های جولان سوریه را به رسمیت بشناسد

    کد خبر :353132

یک روز بعد از اظهارنظر مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره عدم تغییر سیاست آمریکا در قبال به رسمیت شناختن کنترل رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های اشغالی جولان سوریه، «بنیامین نتانیاهو» درباره تغییر موضع واشنگتن ابراز امیدواری کرد.

به گزارش دانشجو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جریان سفر به لیتوانی ابراز امیدواری کرد که آمریکا موضع خود درباره به رسمیت نشناختن کنترل این رژیم بر بلندی‌های اشغالی جولان سوریه را تغییر دهد.

تحرکات رژیم صهیونیستی برای همراه کردن آمریکا با اقدام غیرقانونی این رژیم در غصب و تسلط بر بخش اعظم بلندی‌های اشغالی جولان سوریه همچنان ادامه دارد و نخست‌وزیر این رژیم در این باره اظهارنظر تازه‌ای کرده است.

«رویترز» در این باره گزارش داد: «اسرائیل در جنگ ۱۹۶۷ بخش اعظم (بلندی‌های) جولان سوریه را در اختیار خود قرار داد و این مناطق را به خود ضمیمه کرد اما این اقدام مورد تایید و شناسایی بین‌المللی قرار نگرفت».

بنا بر این گزارش، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در فوریه سال ۲۰۱۷ و در جریان اولین دیدار خود با «دونالد ترامپ» در کاخ سفید در مقام ریاست جمهوری موضوع احتمال به رسمیت شناختن الحاق بخش اعظم جولان سوریه به خود را مطرح کرده بود».

از «بنیامین نتانیاهو» سوالی درباره اظهارنظر اخیر «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید مبنی بر اینکه هیچ تغییر موضعی درباره شناسایی کنترل اسرائیل بر بلندی‌های اشغالی جولان سوریه ندارد، سوال شد.

بولتون گفته بود: «من این ایده پیشنهادی را شنیدم اما در درون دولت آمریکا هیچ بحث و تصمیمی در این باره وجود ندارد. ما ادعای اسرائیل مبنی بر اینکه بلندی‌های جولان را به خود ضمیمه کرده، می‌فهمیم و موضع آنها قابل درک است اما در حال حاضر هیچ تغییری در موضع آمریکا وجود ندارد».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پاسخ به سوالی درباره اظهارنظر مشاور امنیت ملی کاخ سفید، با لحنی امیدوار تاکید کرد که در نهایت واشنگتن تسلط این رژیم بر جولان اشغالی را به رسمیت خواهد شناخت.

نتانیاهو گفت: «آیا من از حصول به چنین چیزی دست خواهد کشید؟ نه هرگز اینطور نخواهد شد»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید