پوکی استخوان و افزایش ۳۰ درصدی احتمال زوال عقل

    کد خبر :353007

براساس نتایج به دست آمده از یک پژوهش جدید، بیماران مبتلا به پوکی استخوان، ۳۰ درصد بیش از دیگران در معرض ابتلا به زوال عقل هستند.

این بررسی نشان داده است، به طور کل مردان مبتلا به پوکی استخوان ۲۰ درصد بیش از دیگر افراد در معرض ابتلا به زوال عقل هستند.

این اولین بار است که در مورد ارتباط ضعف در استخوان‌ها و زوال عقل، بررسی صورت می‌گیرد.

براساس داده‌های جهانی، از هر چهار زن و هر هشت مرد، یک نفر به پوکی استخوان مبتلا است؛ زنان به میزان قابل توجهی بیش از مردان در معرض پوکی استخوان و سپس زوال عقل دارند.

این پژوهش که توسط دانشمندان دانشگاه پاریس صورت گرفته تأکید می‌کند، بهترین راه تأمین ویتامین «دی» نور خورشید است و دریافت قرص‌های مکمل این ویتامین کمکی به دفع خطر پوکی استخوان نمی‌کند.

محققان باور دارند، افرادی که به شکل طبیعی نیاز خود را برای ویتامین «دی» تأمین می‌کنند، از الکل و سیگار دوری می‌کنند، تحرک دارند و از رژیم غذایی سالمی بهره می‌برند، به میزان چشم‌گیری خطر ابتلای خود به بیماری پوکی استخوان، زوال عقل و سایر بیماری‌ها را کاهش می‌دهند.

امروزه حدود ۱۲ میلیون نفر در جهان دمانس دارند و انتظار می‌رود که این تعداد در سال ۲۰۴۰ به ۲۵ میلیون نفر برسد.

محققان سازمان جهانی آلزایمر (ADI) در گزارش سال ۲۰۱۵ خود در لندن پیش‌بینی کردند که شمار بیماران مبتلا به زوال عقل در جهان تا سال ۲۰۵۰ سه برابر و به ۱۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برسد.

تحقیقات محققان انگلیسی حاکی از آن است، یک نفر از هر سه نفر متولدین سال ۲۰۱۵ میلادی در این کشور در صورت یافت نشدن راه‌هایی برای درمان زوال عقل در نهایت به اشکال مختلف به این عارضه دچار خواهند شد.

براساس این تحقیقات، ۲۷ درصد از پسران و ۳۷ درصد از دختران متولد سال ۲۰۱۵ میلادی در آینده در معرض بیماری زوال عقل، قرار دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید