امیدواریم وارد بحران دارویی نشویم

    کد خبر :352713

دبیر انجمن علمی داروسازان ایران گفت: فضای حاکم بر صنعت داروسازی در کشور هیچ‌وقت مثل امروز بد نبوده است.

به گزارش مهر، دکتر سید حمید خوئی صبح روز پنجشنبه در هفدهمین همایش سالیانه انجمن علمی داروسازان ایران که در مرکز همایش‌های رازی در حال برگزاری است، اظهار داشت: همایش امسال با هدف بررسی تازه‌های درمان بیماری‌های زنان و زایمان و ناباروری در مدت سه روز برگزار می‌شود.

وی با عنوان این مطلب که ۶ ماه وقت صرف شده تا این همایش سه روزه برپا شود، افزود: داروسازان می‌دانند که شرایط صنفی و حرفه‌ای امسال با سال‌های گذشته بسیار متفاوت بوده به طوری که هیچ‌وقت اوضاع مثل امروز بد نبوده و داروسازی مورد جفا و بی‌مهری سیاستگذاران و تصمیم‌گیران این حوزه قرار نگرفته بود.

دبیر اجرایی همایش انجمن علمی داروسازان ایران با انتقاد از عدم حضور رئیس سازمان غذا و دارو در این همایش گفت: به رغم هماهنگی‌های صورت گرفته، متأسفانه نیم ساعت قبل از آغاز همایش، رئیس سازمان غذا و دارو طی پیامکی عنوان کرد که نمی‌تواند در همایش حاضر شود.

خوئی با انتقاد از رفتارهایی که نسبت به داروسازان صورت می‌گیرد، تأکید کرد: به نظر می‌رسد که این قبیل رفتارها با داروسازان عادی شده است.

وی ادامه داد: بی‌مهری‌های معنوی نسبت به داروسازان، یکطرف و تنش‌های مادی و اقتصادی که همه ارکان داروسازی را دربر گرفته، از سوی دیگر باعث شده تا صنعت داروسازی از داروخانه تا بیمارستان در وضعیت نابسامان قرار بگیرد.

دبیر انجمن علمی داروسازان ایران تصریح کرد: امیدواریم با چنین شرایطی که در صنعت داروسازی حاکم است، وارد مرحله بحران دارویی نشویم و تعادل اقتصاد و دارو به هم نخورد تا مردم از دسترسی به داروهای مورد نیازشان محروم نشوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید