لاوروف به ادعای بولتون درباره ایران و رسویه واکنش نشان داد

    کد خبر :352418

مقام‌های سیاسی روسیه به اظهارات مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره حضور نیروهای این کشور و ایران در سوریه پاسخ دادند.

به گزارش فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه به اظهارات «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره نقش روسیه در سوریه واکنش نشان داد.

بولتون روز چهارشنبه در مصاحبه با رویترز ضمن اینکه «خروج ایران از سوریه » را خواستار شد، اظهار داشت که «روس‌ها در سوریه گیر افتاده‌اند».

به گزارش اینترفکس، لاوروف در واکنش به این اظهارات گفت: «تمام نیروهای خارجی که بدون دعوت دولت سوریه در این کشور حضور دارند باید آنجا را ترک کنند».

«سرگئی ریابکوف»، معاون وزیر خارجه روسیه نیز ایران را یک شریک سودمند برای روسیه به منظور بیرون راندن ترویست‌ها از سوریه خواند و گفت: «بر خلاف آمریکا و ائتلافش، ما و دیگر کشورهای ضامن آتش بس(ایران و ترکیه) ثبات در سوریه و بازگشت این کشور به اوضاع عادی را با عمل و نه با حرف به اثبات رسانده‌ایم».

«دمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه دیگر مقامی بود که به اظهارات بولتون واکنش نان داد.

پسکوف با «نادرست» خواندن اظهارات بولتون گفت: «بگذارید همتایان ما در واشنگتن بگویند روسیه در جایی گیر کرده است. اما روسیه نقش بسیار فعالی را برای نجات سوریه از تروریسم بین‌المللی، داعش و دیگر گروه های تروریستی ایفا کرده و این کشور را در مسیر حل سیاسی و دیپلماتیک (بحران) قرارد داده است».

در همین راستا «کنستانتین کاساچیف»، رئیس کمیته روابط خارجی شورای فدراسیون روسیه نیز با اعلام اینکه دلیلی برای ترک سوریه از جانب روس ها وجود ندارد گفت: «پیشنهادهای بولتون برای گفت‌وگوهای احتمالی درباره سوریه پس از خروج ایران از منطقه، با وجود تحریم‌های روسی، خواسته‌هایی بی‌جاست».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید