هشدار پوتین به آمریکا در باره استقرار سامانه موشکی نزدیک مرزهای روسیه

    کد خبر :352401

رئیس جمهوری روسیه با هشدار در باره گسترش ناتو به سوی مرزهای کشورش خاطرنشان کرد که اگر سامانه موشکی آمریکا در نزدیکی مرزهای روسیه مستقر شود حتما به آن پاسخ می دهیم.

به گزارش برنا؛ ولادیمیر پوتین روز چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «سائولی نینیسته» رئیس جمهوری فنلاند در شهر سوچی روسیه گفت: این ما نیستیم که نیروهای خود را به سمت ناتو گسترش می دهیم بلکه آنها هستند که چنین عمل می کنند.
وی خاطرنشان کرد، ناتو برای برگزاری رزمایش گسترده در نزدیکی مرزهای روسیه آماده می شود و مسکو به دقت اقدام های این سازمان را زیر نظر دارد و تاسیسات نظامی خود را بیشتر می کند؛ اگر سامانه موشکی آمریکا در نزدیکی مرزهای روسیه مستقر شود، حتما به آن پاسخ می دهیم.
رئیس جمهوری روسیه درباره سامانه پدافند موشکی آمریکا گفت: این سامانه موشکی صرفا دفاعی نیست و می تواند برای پرتاب موشک های برد متوسط (سلاح تهاجمی) استفاده شود.
دیدار با ترامپ سازنده بود
رئیس جمهوری روسیه همچنین در خصوص دیدار خود با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در هلسینکی فنلاند آن را سازنده و سودمند خواند و افزود: هیچ کس انتظار نداشت که در طول دو ساعت دیدار، اختلاف های مسکو و واشنگتن برطرف شود.
وی تصریح کرد، دو طرف مواضع خود را بیان کردند و تبادل نظر و دیدگاه همواره سودمند است.
پوتین تحریم های آمریکا را ابزاری بی فایده و غیرسازنده عنوان و خاطرنشان کرد، مساله موضع ترامپ نیست بلکه مشکل روسیه سیاستمداران ضد روسی در ایالات متحده هستند، امیدوارم شرکای آمریکایی ما به این نتیجه برسند که نگاه ضد روسی آنها سودمند نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید