طوفان ۲۶۱ نفر را در سیستان وبلوچستان روانه بیمارستان کرد

    کد خبر :352385

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۲۶۱ نفر از مردم منطقه سیستان در شمال این استان به دلیل مشکلات تنفسی ناشی از توفان و گرد و خاک از ۳۰ مرداد تاکنون روانه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شدند.

عبدالرحمن شهنوازی روز چهارشنبه در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: این افراد به دلیل عوارض تنفسی، چشمی و قلبی ناشی از توفان به بیمارستان ها، مراکز درمانی و پایگاه‌های اورژانس مراجعه کردند.

وی ادامه داد: ۵۸ نفر از این افراد بستری و ۲۰۳ نفر به صورت سرپایی درمان شدند.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به خشک بودن تالاب هامون و در نتیجه بروز پدیده توفان و گرد و خاک همواره مردم منطقه سیستان به دلیل مشکلات مختلف که عمده‌ترین آن‌ها تنفسی و چشمی است به مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند.

به گفته کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان امروز چهارشنبه همزمان با عید سعید قربان به ۳۷ برابر حد مجاز رسید.

مصدق گودرزی فر حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا را ۱۵۰ میکرو گرم بر مترمکعب عنوان کرد و اظهار داشت: غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان پنج هزار و ۵۴۰ میکرو گرم بر متر مکعب گزارش شده است.

وی افزود: سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در سیستان به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسید.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: پدیده وزش باد شدید در برخی نقاط مستعد توفان گرد و خاک تا روز شنبه هفته آینده در شمال استان تداوم دارد به طوری که علاوه بر کاهش شدید کیفیت هوا اختلال در تردد جاده‌ای را به همراه دارد.

گودرزی فر بیان کرد: در نواحی مرکزی و نوار غربی سیستان و بلوچستان نیز در این مدت غبار محلی در برخی ساعات وزش باد پیش بینی می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید