احتمال اعلام فراکسیون اکثریت پارلمانی عراق طی دو روز آینده

    کد خبر :352300

یک عضو ائتلاف الفتح امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، توافق شده فراکسیون اکثریت پارلمانی طی دو روز آینده اعلام شود و تعداد نمایندگان این فراکسیون بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ نماینده است.

به گزارش بازتاب، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز عراق، فلاح حسن الجزائری، یک عضو ائتلاف الفتح وابسته به هادی العامری گفت: بعد از تایید نتایج انتخابات از سوی دادگاه فدرال و ورود گروه‌های سیاسی به مذاکرات برای تشکیل جلسه اول پارلمان در موعد مقرر شده براساس قانون اساسی یعنی نهایتا ۱۵ روز بعد از تاریخ تایید نتایج نهایی انتخابات، فراکسیون‌های سیاسی با هدف تشکیل فراکسیون اکثریت نشست‌های خود را بیشتر و برنامه‌های خود را ارائه کردند.

وی خاطرنشان کرد: الفتح با ۴۸ نماینده، دولة قانون با ۲۷ نماینده، ائتلاف النصر با بیش از ۲۷ نماینده، محور ملی با ۵۳ نماینده، کردها با بین ۴۰ تا ۵۰ نماینده روی اصولی کار کردند که به نقاط تفاهمی در مورد تشکیل فراکسیون بزرگتر می‌انجامد.

الجزائری افزود: نشست‌های اخیر منجر به توافقی بر سر نزدیک بودن زمان اعلام فراکسیون بزرگتر طی دو روز آینده شد و احتمالا تعداد نمایندگانش به ۱۸۰ تا ۲۰۰ نماینده برسد.

این در حالی است که منابع از نشست تعدادی از فراکسیون‌های عراقی با هدف تشکیل کمیته‌ای خبر دادند که ماموریتش تدوین اساسنامه داخلی فراکسیون بزرگتر (اکثریت) در پارلمان عراق است. در حالی که کمیته ثانویه‌ای نیز به تدوین برنامه دولت آینده می‌پردازد که بعد از اعلام فراکسیون بزرگتر ارائه می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید