معمای ارتباط هواپیما و زیردریایی حل شد

    کد خبر :352273

پژوهشگران ام آی تی، روشی جالب برای برقراری ارتباط بین هواپیما و زیردریایی پیدا کردند. روشی که می تواند کاربردهایی متعدد داشته باشد.

به گزارش بازتاب به نقل از سی نت، این تکنولوژی جدید برای ارتباطات از زیر آب به هوا و به اشتراک گذاری داده ها مورد استفاده قرار می گیرد. راهکاری که تا پیش از این اساسا وجود نداشت.

دلیل این محدودیت تا کنون این بود که زیردریایی های زیر زمینی قادر به برقراری ارتباط بی سیم با یک هواپیما نبودند چرا که رسانه های ارتباطی آنها مطابقت ندارد. زیردریایی ها از سونار استفاده می کنند در حالی که هواپیما از سیگنال های رادیویی، تلفن همراه یا GPS استفاده می کند. سیگنال های سیارک از سطح آب بدون شکستن عبور می کنند و سیگنال های رادیویی از طریق آب به خوبی عبور نمی کنند.

اما ام آی تی برای این مشکل یک راه حل پیدا کرده است.محققان با استفاده از یک فرستنده زیر آب یک سیگنال سونار را به سطح یک استخر شنا فرستادند و باعث ارتعاشات کوچک شدند. این ارتعاشات توسط یک رادار حساس برداشت شده اند که 1s و 0s را رمزگذاری کرده اند .

اما این سیستم چه کاربردهایی دارد؟ سیستم مذکور به هواپیماها کمک می کند زیردریایی های غرق شده را پیدا کنند. به عبارت دیگر ام آی تی یک راه حل عالی برای ردیابی حیات از هوا به زمین یافته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید