صدها حساب کاربری منتسب به ایران توسط فیسبوک و توییتر مسدود شد

    کد خبر :352213

فیسبوک و توییتر با هدف آن چه مبارزه با اخبار جعلی و کارزارهای تبلیغاتی نامیده می شود، صدها حساب کاربری ایرانی یا منتسب به ایران را مسدود کردند.

به گزارش بازتاب به نقل از یورونیوز، شبکه‌های اجتماعی متعددی شامل فیس‌بوک، اینستاگرام، توییتر، گوگل پلاس و یوتیوب مدعی هستند ایران این پلتفرم ها را به ابزاری برای انتشار خبرهای جعلی تبدیل کرده اند.

این شبکه های اجتماعی معتقدند هدف ایران از این کار ایجاد کارزار تبلیغاتی گسترده در فضای مجازی و تحت تاثیر قرار دادن کاربرانی از کشورهای ایالات متحده، بریتانیا، آمریکای لاتین و بخش هایی از خاورمیانه بوده است. افزون بر این وبسایت‌های عرب ‌زبان که بر کاربران خاورمیانه نفوذ دارند به عنوان بخشی از این کارزار در نظر گرفته می شوند.

این گزارش که توسط سازمان «فایرآی» منتشر شده حکایت از آن دارد که مطالب مذکور عمدتا در خصوص مضامین «ضد سعودی، ضد اسرائیلی و هواداری فلسطین» داشته و از سیاست‌های حامی ایران در موضوع برجام دفاع می‌کرده است.

فیس‌بوک اعلام کرده برخی از صفحات وابسته به کارزار تبلیغاتی ایران که روز چهارشنبه مسدود شدند صدها هزارتن دنبال‌کننده داشته‌اند.

بر اساس این گزارش ها بخشی دیگر از این کارزار تبلیغاتی به دفاع از سیاستمداران آمریکایی منتقد ترامپ و خروج آمریکا از برجام پرداخته است.

توییتر در مجموع ۲۸۴ حساب کاربری را در این رابطه بسته است و فیسبوک نیز ۲۵۴ صفحه و ۳۹۲ حساب کاربری را در مجموعه کاری خود و اینستاگرام مسدود کرده است.

با همه این ها فایرآی اعلام کرده به نظر نمی‌رسد فعالیت سایبری ایران به تأثیرگذاری بر روند انتخابات آمریکا «اختصاص یافته» باشد.بر اساس گزارش مذکور، ادعای اصلی این کارزار بیش از هر چیز بر تاثیر گذاری مثبت به نفع ایران بر افکار عمومی متمرکز بوده است.
لینک کوتاه

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید