بولتون مدعی شد: روسیه در سوریه گیر افتاده/ ایران باید برود!

    کد خبر :352162

مشاور امنیت ملی کاخ سفید مدعی است روس‎ها به‌تنهایی از پس بحران سوریه برنمی‎آیند و این بهترین فرصت برای اعمال فشار در راستای حذف ایران از این عرصه است.

به گزارش مهر، جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید که به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است، در گفتگو با «رویترز» مدعی شد: روسیه در سوریه گیر افتاده و منتظر است دیگران برای بازسازی این کشور جنگ‌زده هزینه کنند.

وی همچنین مدعی شد: واشنگتن می‌تواند از این فرصت برای اعمال فشار در راستای خروج نیروهای ایرانی از سوریه استفاده کند!

به ادعای بولتون، آنچه که موجب تداوم حضور آمریکایی‌ها در سوریه می‌شود، مبارزه با تهدید داعش و نگرانی از بابت حضور ایران و نیروهای وابسته به این کشور است.

وی همچنین اعتراف کرد آمریکا و روسیه هیچ درک مشترکی از عملیات نیروهای سوریه در ادلب ندارند حال‌آنکه درخصوص استفاده از تسلیحات شیمیایی و بیولوژیکی هشدار داد.

بولتون همچنین اذعان کرد ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در نشست هلسینکی به همتای آمریکایی خود گفته است مسکو نمی‌تواند ایرانی‌ها را برای خروج از سوریه مجبور کند.

بااین‌حال، وی مدعی شد: پوتین می‌گوید منافع وی و ایران دقیقاً یکی نیست. بنابراین آمریکا حتماً درباره نقشی که روسیه می‌تواند در این زمینه (خروج نیروهای ایرانی) ایفا کند، با وی صحبت خواهد کرد.

گفتنی است بولتون، بعد از سزمین‌های اشغالی عازم ژنو است تا با «نیکلای پاتروشف» همتای روس خود دیدار کند.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در ادامه ادعاهای خود افزود: قصد بررسی این را داریم که با دیگران برای حل بحران سوریه به چه توافقی می‌رسیم حال‌آنکه یکی از پیش‌شرط‌هایمان خرج همه نیروهای ایرانی است!

وی در توجیه ادعای خود افزود: گمان هم نمی‌کنم آنها (روس‌ها) بخواهند آنجا گیر بیفتند و رایزنی‌هایی هم که در اروپا انجام می‌دهند حاکی از تلاش برای یافتن کسی است که بار بازسازی سوریه را که برای موفقیت در انجامش شک دارند، به دوش بکشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید