عربی ۲۱: آمریکا کشته شدن «سازنده بمب‌های القاعده» را تایید کرد

    کد خبر :352069

پایگاه خبری عربی ۲۱ به نقل از یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد ما اطمینان یافتیم که ‘ابراهیم العسیری’ سازنده بمب‌های القاعده سال گذشته در یمن در عملیات هوایی واشنگتن کشته شده است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری عربی، ۲۱ این مقام آمریکایی تایید کرد که العسیری شهروند عربستان سعودی که از او به عنوان ‘ماهرترین بمب ساز گروه القاعده’ یاد می‌شود، در حمله یک پهپاد آمریکایی که سال گذشته به یمن صورت گرفت، کشته شد.
العسیری فردی است که برای سقوط یک هواپیمای تجاری بر فراز دیترویت در روز کریسمس سال ۲۰۰۹ توطئه کرده بود.
این مقام آمریکایی پیشتر نیز در گفتگو با شبکه‌های خبری سی. بی. اس و فاکس نیوز مرگ عسیری را تایید کرده بود.
العسیری از بمب سازان با مهارت القاعده، سال‌ها در زمینه طراحی بمب که از قابلیت پنهان شدن در بدن افراد یا در تجهیزاتی همچون کارتریج پرینتر برخوردار بود، فعالیت داشت.
وی پیشتر بمبی را طراحی کرده بود که به بدن یک مرد نیجریه‌ای در زیر شلوار و لباس زیرش وصل شده بود.
او همچنین در توطئه مخفی کردن مواد انفجاری در کارتریج‌های پرینتر‌هایی که سال ۲۰۱۰ به آمریکا ارسال می‌شد، نقش داشت.
اولین برنامه او برای انفجار کاتریج‌ها شکست خورد و بقیه بمب‌ها پس از دریافت یک سرنخ کشف شد.
رسانه‌های عربی هم اعلام کردند العسیری در اثر حملات پهپاد‌های آمریکا در شرق یمن کشته شد.
روزنامه عربستانی ‘عکاظ’ به نقل از مسئولان یمنی گزارش داد که ابراهیم العسیری، سازنده بمب‌های القاعده در یمن در حمله هوایی یک پهپاد آمریکایی نیمه دوم سال گذشته ۲۰۱۷ در شهر مأرب در شرق یمن کشته شد.
عکاظ در ادامه نوشت: در این حمله، العسیری و دو یا چهار تن از نیرو‌های القاعده که کنار خودروی وی ایستاده بودند، هدف قرار گرفته اند.
العسیری دانشجوی شیمی معروف به ‘ ابوصالح ‘ بود که به دلیل تخصص وی در ساخت مواد منفجره نام وی در فهرست تروریست‌ها درج شد.
وی طراح بمبی بود که توسط عبدالله برادر وی در حمله انتحاری به ‘ محمد بن نایف ‘ معاون وزیر کشور عربستان در سال ۲۰۰۹ منفجر شد.
در همین حال، احتمال انتقال تجارب العسیری به اعضای دیگر گروه‌های ترویستی از سال ۲۰۱۴ موجبات نگرانی مقام‌های آمریکایی را فراهم کرده است.
آمریکا و برخی کشور‌های عربی فکر نمی‌کردند که گروهک‌های تروریستی نظیر داعش که آنان با انواع حمایت‌های خود ایجاد کردند به این زودی‌ها چالشی برای خود آنان شود.
پیشتر یک ایمیل منتشر شده از هیلاری کلینتون وزیر سابق خارجه امریکا در ویکی لیکس به تاریخ سپتامبر ۲۰۱۲، تایید می‌کرد که داعش از جمله گروه‌های تروریستی دارای پشتیبانی مستقیم دولتی است و این پشتیبانی از جانب برخی متحدان اصلی آمریکا در منطقه مانند عربستان انجام می‌شود

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید