ایراد شورای نگهبان نسبت به مصوبه مجلس در خصوص قانون منع به کارگیری بازنشستگان چیست؟

    کد خبر :351751

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس ایراد شورای نگهبان نسبت به مصوبه مجلس در خصوص قانون منع به کارگیری بازنشستگان را تشریح کرد.

به گزارش خانه ملت، محمدعلی پورمختار، در خصوص ایرادی که شورای نگهبان به قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان وارد آورده، اظهار داشت: من آن بخش از قانون منع به کارگیری بازنشستگان که مربوط به نیروهای مسلح و ایثارگران بود مخالف بودم.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: گفته شد به کار گیری نیروهای مسلح بازنشسته بلا مانع است ولی به شرطی که در همان نیروهای مسلح به کار گرفته شوند.

وی افزود: بر اساس توضیحات کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان ایرادی که بیان شده این است که فرماندهی کلا قوا ممکن است تشخیص بدهند که یکی از نیروهای مسلح در بخش غیرنظامی مشغول شود، لذا این قانون نباید مغایر چنین تدبیری باشد.

پورمختار ادامه داد: معتقدم این امکان در مورد بازنشستگان کشوری نیز صدق کند؛ یعنی مقام معظم رهبری ممکن است تشخیص دهد که فرد بازنشسته نظامی، در دولت یا حوزه‌ای که مشمول این قانون می‌شود به کار گرفته شود، نباید این اختیارِ مقام معظم رهبری صراحتا با قانونگذاری محدود شود.

نماینده مردم کبودرآهنگ و بهار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خوشبختانه در قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان موضوعی تحت عنوان تهیه آئین نامه اجرائی وجود ندارد، گفت: به محض تایید مصوبه مجلس در شورای نگهبان، ظرف 2 ماه مهلتی که تعیین شده، بازنستگان نباید در دستگاه‌های مشمول قانون، به کار گرفته شوند و تاخیری در اجرای قانون نخواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید