وزیر دفاع: آمریکا را بی‌اعتبار کرده‌ایم

  • سیاسی
  • سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ ۱۵:۴۱
    کد خبر :351597

«با توجه به تحولات عمیق و گسترده‌ای که امروز در عرصه بین‌الملل شاهد آن هستیم رقابت‌های بسیار شدیدی بین قدرت‌های جهان به وجود آمده که کانون منطقه ماست و مرکز این کانون نیز کشور ما بوده و هست. یکی از دلایل آن موقعیت ممتاز ژئوپلیتیک کشور ماست که چه بخواهیم و نخواهیم باید در این بازی منطقه حضور داشته باشیم. اگر حضور نداشته باشیم برای ما نقشی را طراحی می‌کنند که موجب از دست رفتن موقعیت ما و فرصت‌هایمان می‌شود».

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: امروز با درایت رهبری و همت دولتمردان در موقعیتی هستیم که مهم‌ترین مزیت آمریکا که قدرت نظامی‌اش است را بی‌اعتبار کرده‌ایم و امروز کسی از تهدید نظامی علیه ما صحبت نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، امیر حاتمی طی سخنانی در همایش روز صنعت دفاعی با بیان این‌که «صنعت دفاعی از یک طرف عقبه و عمق راهبردی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی و از طرفی ضامن حفظ استقلال و عزت ملی و نماد خودباوری ملت ایران برای تامین امنیت کشور است»، گفت: با توجه به تحولات عمیق و گسترده‌ای که امروز در عرصه بین‌الملل شاهد آن هستیم رقابت‌های بسیار شدیدی بین قدرت‌های جهان به وجود آمده که کانون منطقه ماست و مرکز این کانون نیز کشور ما بوده و هست.

وی افزود: یکی از دلایل آن موقعیت ممتاز ژئوپلیتیک کشور ماست که چه بخواهیم و نخواهیم باید در این بازی منطقه حضور داشته باشیم. اگر حضور نداشته باشیم برای ما نقشی را طراحی می‌کنند که موجب از دست رفتن موقعیت ما و فرصت‌هایمان می‌شود.

وزیر دفاع تاکید کرد: ما امروز می‌توانیم بازی و نقش مورد نیاز خود را تعریف کنیم و از فرصت‌هایمان استفاده کنیم و این در حالی است که دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی تلاش می‌کنند این قدرت را از دست ما خارج کنند.

امیر حاتمی با بیان این‌که «امروز شاهد تلاش گسترده آمریکا برای فرسایش قدرت ژئوپلیتیک خودمان هستیم»، ادامه داد: به لطف الهی، درایت رهبری و همت دولتمردان به ویژه شخص رییس جمهوری امروز در موقعیتی هستیم که مهم‌ترین مزیت آمریکا که قدرت نظامی‌اش است را بی‌اعتبار کرده‌ایم و امروز کسی از تهدید نظامی علیه ما صحبت نمی‌کند.

وی تاکید کرد: نیرو‌های مسلح در این زمینه نقش بسزایی ایفا کردند و آنچه که مورد نیاز ماست امروز با هوشمندی می‌توانیم تامین کنیم بدون آنکه در بازی مسابقه تسلیحاتی گرفتار شویم.

وزیر دفاع در بخش دیگری از سخنانش با بیان این‌که «تلاش کرده‌ایم در چارچوب نیاز‌ها و اولویت‌های نیرو‌های مسلح عمل کنیم»، اظهار کرد: ما متوجهیم که باید امنیت مردم ایران را با کمترین هزینه ممکن تامین کنیم و امروز هزینه ما در این حوزه کمتر از سایر کشور‌های کوچک‌تر از ماست، اما توانسته‌ایم با همین هزینه تسلیحات و تجهیزات لازم خود را فراهم کنیم.

امیر حاتمی با اشاره به رونمایی از نخستین جنگنده ایرانی در حاشیه برنامه روز صنعت دفاعی که توسط رییس جمهوری فرمان پرواز دریافت کرد، گفت: هواپیمایی که امروز توسط رییس جمهوری فرمان پرواز دریافت کرد علاوه بر این‌که نیاز‌های ما را تامین می‌کند در ادامه روندی را نشان می‌دهد که در پی آن سایر تجهیزات نیز به روز خواهند شد.

وی ادامه داد: در حوزه پدافند هوایی توپی که سامانه نقطه زن کروز به آن اضافه شده است از جمله این موارد است و تانک‌ها و شناور‌های دریایی و انواع و اقسام تجهیزات نیز برای نیرو‌های مسلح با تولید بومی تامین می‌شود و در کنار آن داشته‌های قبلی خود را نیز به روز می‌کنیم.

وزیر دفاع در پایان اظهار امیدواری کرد: در سال ۱۳۹۸ ما این مسیر را پرقدرت‌تر ادامه می‌دهیم و در برنامه امسال نیز کوشیده‌ایم آن دسته از تحقیقات وزارت دفاع که مهم‌تر از سایرین بود را جدا کنیم و مستقلا به آن‌ها بپردازیم و من به رییس جمهوری نوید می‌دهم که در سال آینده در نمایشگاه دستاورد‌های دفاعی شاهد رونمایی از دستاورد‌های جدیدی خواهیم بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید