ردیابی درون بدن انسان با کمک «جی پی اس»

    کد خبر :351476

پژوهشگران ام آی تی یک سیستم GPS جدید طراحی کرده اند که می تواند داخل بدن انسان ردیابی کند. این سیستم با ردیابی وضعیت درون بدن اطلاعاتی منحصر به فرد در اختیار کاربران می گذارد.

به گزارش انتخاب، محصول فوق می تواند وضعیت ایمپلنت ها را با دقت 1.4 سانتیمتر پیگیری کند.

اما این سیستم چگونه کار می کند؟ فرض کنید می خواهید به یک رستوران جدید بروید، اصولا در این شرایط از سیستم نقشه گوگل و موقعیت یاب های ماهواره ای استفاده می شود.

اختراع پژوهشگران دانشگاه ام آی تی نیز مکانیسمی مشابه دارد. درواقع در بیماری هایی مانند سرطان که باید تومور از بدن بیمار خارج شود، می توان از این نوع ردیاب ها استفاده کرد.

پژوهشگران در ام آی تی و در بخش علوم کامپیوتر و آزمایشگاه هوش مصنوعی، یک سامانه GPS برای بررسی وضعیت درون بدن انسان مورد استفاده قرار داده اند که از تکنولوژی بی سیم برای قرار دادن ایمپلنت های قابل جذب در بدن انسان استفاده می کند.

روش های کنونی جستجو داخل بدن انسان بسیار تهاجمی هستند و کاربران برای برای ارسال دوربین ها از طریق گلو و با کمک برش استفاده می کنند.

اما آزمون جدید ReMix شامل اتصال یک نشانگر کوچک به یک تومور جعلی داخل ظرفی شفاف و پر از بافت های حیوانی بود. تنها مشکل در آزمایش های پیشین تلاش برای شناسایی سیگنال های داخل بدن انسان بود که اکنون به لطف پژوهشگران دانشگاه ام آی تی ، آنها سیگنالهایی را طراحی کرده اند که از پوست خارج می شوند.

سیگنال هایی که تقریبا 100 میلیون برابر قدرتمندتر از سیگنالهایی هستند که پژوهشگران سعی در تشخیص آن دارند.زیبایی ReMix این است که می تواند سیگنال های رقابتی قدرتمند را جدا کند و آن را به عنوان نشانگر تعیین کند.

در آزمایش اولیه، ReMix توانست نشانگر را در عرض 1.4 سانتیمتر قرار دهد. در شرایط جغرافیایی واقعی در جهان، این دقیقا مانند تعیین محل قرارگیری یک شهر است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید