سیدرضا اکرمی: باید مشخص شود اجتماع فیضیه زیر سر چه کسی بود؟

  • سیاسی
  • سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ ۹:۲۲
    کد خبر :350957

عضو جامعه روحانیت مبارز تهران گفت: اصلا در حوزه علمیه و مدرسه فیضیه، برخی برادران سپاه آنجا چه کار می کنند. چه کسی خدای نکرده سوت زده و گفته بیایید. نمی شود ساده در خیابان تصمیم گرفته باشند.

به گزارش نامه نیوز: جماعتی روز پنجشنبه در مدرسه فیضیه قم تجمع کردند و پلاکارد به دست، هجمه‎های زیادی را علیه دولت شکل دادند اما بسیاری از سیاسیون و مراجع عظام تقلید ناراحت شدند این تجمع را محکوم کردند. بر همین اساس با حجت الاسلام سیدرضا اکرمی به گفتگو نشستیم.

حجت الاسلام سیدرضا اکرمی درباره مواضع آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله نوری همدانی در محکومیت تجمع اعتراضی برخی طلاب علیه دولت که با طرح شعارهای تهدیدی و اهانت آمیز «آنکه مذاکره شعارت-استخر فرح درانتظارت» همراه بود، به نامه نیوز گفت: آنچه در مدرسه فیضیه رخ داد از ابعاد متعددی قابل بررسی و ارزیابی است.

وی افزود: اول آنکه واقعا ببینیم آیا این اجتماعات در حوزه علمیه قم و مدرسه فیضیه حالت تشکلی و گروهی دارد؟ آیا یک کسی سر هست و سردار است و دیگری گرداننده و چرخاننده است یا همین طوری 4 نفری جمع می شوند، تصمیم می گیرند دعوتی می کنند و طلاب می آیند و مراسمی در زمان تعطیلی حوزه برگزار می شود. چون آقایان در تابستان این طرف و آن طرف رفتند. مراجع یا مسافرت مشهد رفتند یا سفر به ییلاق کردند. پس اول باید دید این کار زیر سر چه کسی است و چه کسی گرداننده این ماجرا بود.

عضو جامعه روحانیت مبارز تهران اظهار کرد: مسئله دوم درباره محتوا و درون این اجتماع است، آیا درباره مسائل اقتصادی، سیاسی، آمریکا، برجام و مذاکره حرف دارند یا بالاخره یک گعده ای است، هر کسی یک حرفی می زند، بعد شعار می دهند و می روند.

وی افزود: مطلب سوم اینکه این حادثه تلخ و ناگوار بود چون محتوای نامناسب داشت و ظاهرا نیز کسی افراد گرداننده، گوینده و چرخاننده پلاکاردها را نمی شناسد. بالاخره ما در این کشور واقعا نگاه می کنیم با اینکه شعارهای مهم و ارزشمند و قابل توجهی نسبت به آمریکا، اسرائیل، رانت، اختلاس و فساد می دهیم ولی متأسفانه این حرف ها در حد شعار بسنده می شوند و از یک نقطه ای با این حوادث تلخ برخورد نمی شود.

این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: دولت یازدهم و دوازدهم جمعا 5 نسبت به تورم جان کَند، زحمت کشید تا تورم را از 40 درصد به 10 رصد برساند اما ناگهان وقتی شیپور خروج ترامپ از برجام و تحریم دمیده شد یک مرتبه می بینیم در داخل مملکت مسابقه گرانی و احتکار و امثال اینها به وجود می آید و قیمت ها یک دفعه 30 تا 50 درصد گران می شود و تمام زحمات 5 سال دولت را از بین می برد و دوباره می شود وضعیت کشور به اوضاع آغاز سال 92 و مسابقه گرانی ها و اختلاس ها بر می گردد.

وی افزود: چرا مردم ما اینقدر آسیب پذیر شدند. با آنکه آقای نوبخت می گوید همه چیز در این مملکت است و برای همه چیز فکر شده است اما در مقام عمل می بینیم چه انبارهایی به وجود می آیند که 230 میلیارد تومان، 50 تا 100 هزارتن برنج و میلگرد احتکار می کنند. ما به شدت آسیب پذیریم آن هم از بیرون، نه از درون چون ما در طول 3-4 ماه هیچ رابطه خاصی نداشتیم، جنگی رخ نداده و قحطی پیش نیامده، خشک سالی یا خشک فصلی نداشتیم ناگهان فشار روانی اثر می گذارد و همه چیز را به هم می ریزد.

اکرمی تأکید کرد: بالاخره این حوادث تلخ و سنگین و به تعبیر آیت الله مکارم فاجعه و به زیر سئوال بردن تمام خدمات و زحمات دولت و علمای بزرگوار است. به نظرم تیم رسانه ای دولت به شدت ضعیف است که این نمی رود در حوزه های علمیه و دانشگاه میان خبرگان تا اگر استاد یا طلبه ای سئوالی دارد، به این سئوالات پاسخ دهد وصورت مسئله را باز کند. ظاهرا در نبود پاسخگویی مناسب، به رسانه های غربی گوش می دهند و حرف های آنها را می پذیرند و مطالب درون را نمی پذیرند. باید واقعا ما همه کارهای مان شفاف، رسا و گویا باشد. واقعا ما سیستم تشویق و تنبیه داشته باشیم، آنی که درست عمل می کند تشویق کنیم و آنی که خلاف عمل می کند، تنبیه کنیم تا لااقل جلوگیری شود.

وی ادامه داد: حالا ما برای اتفاق مدرسه فیضیه عزا بگیریم و غصه بخوریم چیزی جز دلهره و اضطراب از آن در نمی آید. باید برویم مشکل را برطرف کنیم. اطلاع رسانی ما درست باشد. سیستم تشویق و تنبیه داشته باشیم و واقعا جلوی خلاف ها را بگیریم که حالا قوه قضائیه دنبال این ماجرا است، دیگران هم این کار را تقدیر می کنند و امیداریم به یک نقطه ای برسد.

عضو جامعه روحانیت مبارز درباره بیانیه محکومیت سپاه نسبت به برخی شعارها و پلاکاردهای تجمع در مدرسه فیضیه گفت: چه کسی خدای نکرده سوت زده و گفته بیایید. نمی شود ساده در خیابان تصمیم گرفته باشند. بالاخره معلوم می شود یک جایی می نشینند و درباره موضوعی تصمیم می گیرند بنابراین یک عقبه ای دارد که باید آن عقبه را درست کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید