پاتوق کرجی‌ها کجاست؟

    کد خبر :350729

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج گفت: 200 هکتار عرصه کوچه باغی برای اجرای طرح احیای محله باغات کرج شناسایی شده است.

پیمان بضاعتی پور در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: از قدیم کرج به عنوان باغشهری که مردم برای تفریح و استراحت به آن پناه می‌آوردند معروف بوده است.

وی ادامه داد: به جز هویت باغشهری، این شهرستان با سلسله جبال البرز نیز شناخته می‌شود و این کوه به نوعی هویت طبیعی کرج محسوب می‌شود.

وی افزود: هر چند طی سال‌های گذشته بخش عمده‌ای از باغات کرج تغییر کاربری داده شده و از بین رفته‌اند ولی هنوز هم مردم، کرج را با هویت قبلی می‌شناسند به همین دلیل باید برای احیای این هویت تلاش کنیم.

وی توضیح داد: در حال حاضر 286 هکتار باغ در کلاک، 74 هکتار در سرحدآباد و 50 هکتار هم در جهانشهر داریم که برای حفظ، نگهداری و جلوگیری از تغییر کاربری آنها اقدامات زیادی صورت می‌گیرد.

این مسئول با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته برای حفظ این باغات افزود: اجرای طرح‌های ویژه آبیاری، مبارزه مستمر با آفات و جایگزین کردن درختان جوان به جای گونه‌های پیر و فرسوده تنها بخشی از این اقدامات است.

بضاعتی پور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به طرح شهرداری برای احیای محله باغات کرج گفت: امسال شهرداری 15 تا 20 میلیارد تومان برا احیای محلات قدیمی کرج که مشجر هستند مثل ضلع جنوبی سرحدآباد که به رودخانه کرج منتهی می‌شود؛ اختصاص داده است. این کوچه‌ها که اغلب با درختان کهنسال شناخته می‌شوند، در طرح احیای محله باغات بهسازی و همگون سازی خواهند شد.

وی اظهار کرد: اگر امکان داشته باشد این محلات را به پاتوق تبدیل می‌کنیم و با تغییر کاربری برخی واحدهای مسکونی، تعدادی چایخانه و قهوه‌خانه در این فضاها ایجاد می‌کنیم تا از این طریق گردشگری این مناطق رونق بگیرد. در حال حاضر 200 هکتار از عرصه‌ کوچه باغ‌های کرج برای اجرای این طرح شناسایی شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید