سردار رمضان شریف: سپاه درباره حواشی مدرسه فیضیه بیانیه می دهد

  • سیاسی
  • دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ ۱۴:۴۸
    کد خبر :350704

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که این نهاد درباره حواشی مدرسه فیضیه قم بیانیه صادر می کند.

سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: در پی واکنش مراجع تقلید به حواشی مراسم مدرسه فیضیه، سپاه بیانیه ای صادر می کند و به سوالات و ابهامات پاسخ می دهد.

صبح امروز آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، مرجع تقلید با انتشار بیانیه‌ای، حادثه‌ای را که در مدرسه فیضیه رخ داد «به تمام معنا یک فاجعه» دانست و تأکید کرد که از یکسو مسئولان حوزه علمیه باید روشن سازند این برنامه زیان‌بار با اجازه چه کسی صورت گرفته و از سوی دیگر مسئولان سپاه نیز باید روشن کنند آیا با اجازه آنها گروهی از سپاهیان در این برنامه شرکت داشته‌اند یا خیر.

به گزارش ایرناپلاس، در تجمعی که روز پنج‌شنبه در مدرسه فیضیه قم برگزار شد، به جز حسن رحیم پورازغدی؛ یکی از فرماندهان سپاه نیز سخنرانی کرد. حسین طیبی‌فر، فرمانده تیپ 83 امام جعفر صادق(ع) قم در سخنانش در این مراسم، برای دولت خط و نشان کشید که این تجمع برای اخطار به آنان بوده است.

همچنین آیت الله سید احمد خاتمی از اعضای شورای عالی حوزه علمیه به ایرناپلاس اعلام کرد که این موضوع در شورای عالی حوزه بررسی و درباره آن موضع گیری می شود.

پیش از این نیز علی مطهری نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در یادداشتی در این باره نوشت: شعارهایی که در تجمع مدرسه فیضیه قم سر داده شد یا روی تابلوها حمل می‌شد، نشان می‌دهد که لااقل بخشی از حوزه علمیه قم از نظر بینش اجتماعی و سیاسی دچار انحطاط شده است. تأسف بیشتر زمانی به انسان دست می‌دهد که می‌بیند یکی از شعارهایی که روی تابلو حمل می شد، این بود: ای آنکه مذاکره شعارت/ استخر فرح در انتظارت، اشاره به رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی. این شعار می‌تواند سرنخی برای نحوه فوت آن مرحوم باشد که برای بسیاری از اذهان به صورت یک معما باقی مانده است. در واقع مفهوم این شعار این است که آقای رئیس‌جمهور، ما همانطور که سر آقای هاشمی را زیر آب کردیم سر تو را هم زیر آب خواهیم کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید