“مخی‌ها” به دام افتادند

  • حوادث
  • دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ ۱۴:۰۹
    کد خبر :350676

رییس پلیس آگاهی البرز از دستگیری باند سارقان به عنف در کرج خبر داد.

سرهنگ جواد صفایی در نشست مطبوعاتی امروز دوشنبه 29 مرداد اظهار کرد: در یک بازه زمانی سرقت به عنف در کرج افزایش پیدا کرده بود؛ بر همین اساس کارآگاهان پلیس آگاهی با جدیت پیگیری این پرونده‌ها را در دستور کار قرارداده تا موفق شدند باند سارقین موبایل و گردنبند قاپ که در شهرستان کرج و فردیس در ساعت‌های آغازین شب تا بامداد اقدام به سرقت به عنف عابران می‌کردند را شناسایی کنند.

وی ادامه داد: این باند دو نفر بودند و از یک دستگاه موتور سیکلت با چندین باک و کلاه‌های نقابدار استفاده می‌کردند.

وی توضیح داد: ماموران پس از انجام عملیات‌های پلیسی موفق به کشف مخفیگاه سارقان در شهرستان کرج شدند و در یک اقدام غافلگیرانه به صورت شبانه سارقان را دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه لقب این باند «مخی» بود؛ تاکید کرد: در بازرسی از مخفیگاه سارقان تعدادی رَم کشف و مشخص شد که مربوط به مالباختگان است.

رییس پلیس آگاهی استان اضافه کرد: این سارقان 26 و 28 ساله به ۲۰ فقره سرقت اعتراف کردند. این سارقان در اردیبهشت ماه سال جاری با ۵۰ فقره سرقت دستگیر و به قید وثیقه آزاد شده بودند و در بازجویی‌ها مشخص شد که سارقان یک روز بعد از آزادی مرتکب جرم شده بودند.

وی در ادامه از دستگیری سارقی که توسط یک خودرو پراید هاچ بک اقدام به چندین فقره سرقت کرده بود خبر داد و افزود: ماموران با انجام تحقیقات میدانی و اقدامات پلیسی موفق به شناسایی خودرو شدند. خودروی مذکور به نام خانمی بود و تصرف آن در ید فرد مذکری قرار داشت که برادر این خانم است.

سرهنگ صفایی خاطرنشان کرد: پس از اقدامات اطلاعاتی و پلیسی نامبرده در یکی از سه مخفی گاه خود در کرج شناسایی و دستگیر شد و خودرو نیز ضبط شد. تاکنون ۲۰ نفر از شکات، سارق را شناسایی کردند و تحقیقات پلیسی کماکان ادامه دارد و پیش بینی می‌شود که سرقت‌های سارق، بیش از این باشد.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز از دستگیری کلاهبرداری که با حضور در مقابل پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس +۱۰ به افرادی که جریمه‌های آنها مبالغ بالایی بود پیشنهاد می‌داد که به واسطه افرادی جریمه خودرو فرد را به یک سوم تبدیل می‌کند، خبر داد و اضافه کرد: در پی مراجعه فردی به کلانتری ۱۴ رسالت مبنی بر اینکه مبلغی به فردی داده تا خلافی خودرو وی که ۱۰ میلیون تومان بود را به ۳ میلیون تومان تبدیل کند اما مدرکی که به وی داده جعلی است؛ پیگیری موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.

به گزارش  ایسنا، وی در ادامه افزود: ماموران پلیس آگاهی با لباس مبدل در اطراف پلیس راهور برای شناسایی و به دام انداختن نامبرده قرار گرفتند. در نهایت نامبرده به دام یکی از ماموران افتاد و دستگیر شد.

وی بیان کرد: مجرم در بازجویی‌ها لب به اعتراف گشود و اذعان داشت که برگه‌های خلافی خودرو را دریافت و با اسکن مشخصات خودرو مذکور را وارد می‌کرده و در نهایت به پلیس +۱۰ مراجعه می‌کرده و می‌گفته که یادتان رفته برگه من را امضا کنید و با این شگرد مدارک جعلی به طعمه‌های خود تحویل می‌داده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید