افزایش هزار کیلومتری طول شبکه انتقال گاز

    کد خبر :350631

تکمیل پروژه احداث بیش از هزار کیلومتر خط لوله انتقال گاز و اتصال آن به شبکه خطوط انتقال گاز از مهم‌ترین اهداف شرکت مهندسی و توسعه گاز تا پایان سال ۹۷ است.

به گزارش بازتاب به نقل از وزارت نفت، محسن مظلوم فارسی‌باف، مدیر برنامه‌ریزی و کنترل پروژه شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، این شرکت را متولی اصلی احداث و اجرای طرح‌های صنعت گاز کشور دانست و گفت: با ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه این صنعت تلاش می‌کنیم تا افزون بر ایجاد امکان استفاده از انرژی پاک و ارزان برای مصرف‌کنندگان و ذی‌نفعان، سهمی در حفظ محیط زیست و ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در کشور نیز داشته باشیم.

وی با بیان این‌که شرکت مهندسی و توسعه گاز، عمل به تعهدها و رسیدن به اهداف پیش‌رو را قابل تحقق می‌داند، افزود: در مسیر اجرا توانسته‌ایم بیشتر چالش‌ها را پشت سر گذاریم و به تعهدهای خود عمل کنیم، البته با توجه به روندی که از ابتدای سال تاکنون پیموده‌ایم دستیابی به اهداف خود را دست یافتنی می‌دانیم.

مدیر برنامه‌ریزی و کنترل پروژه شرکت مهندسی و توسعه گاز، برقراری انضباط مالی، تأمین کالا از موجودی‌های پیشین پروژه‌ها، تسهیل فرآیندها، پیگیری‌های جدی مجریان و ستاد، رویکردهای جدید در حوزه اجرا و کنترل پروژه‌ها، حمایت از سازندگان داخلی و تمرکز بر پروژه‌هایی که اولویت بیشتری دارند را از عوامل مهم دستیابی به اهداف مهم شرکت ملی گاز دانست و تصریح کرد: شرکت مهندسی و توسعه گاز تاکنون در بحث رهبری سازمانی بسیار موفق عمل کرده و توانسته حس تعلق را در لایه‌های گوناگون سیستم برانگیزد و کارکنان را به مشارکت در برنامه‌های سازمان تشویق کند.

وی اظهار کرد: اکنون احساس مسئولیت در قبال سرنوشت پروژه‌ها و پیگیری راهبردهای سازمان در بین مدیران تبدیل به فرهنگ شده است.

بر اساس چشم‌انداز صنعت گاز کشور در افق ۱۴۰۴ مقرر شده میزان ۳۶ هزار کیلومتر خط انتقال گاز کنونی کشور با ۲۶ درصد افزایش به ۴۵ هزار کیلومتر برسد، همچنین تعداد مراکز بهره‌برداری از ۴۰ مرکز کنونی به ۷۴ مرکز و تعداد ایستگاه‌های تقویت فشار از ۸۱ ایستگاه کنونی به ۱۳۰ ایستگاه افزایش یابد. بر این اساس، میزان انتقال گاز نسبت به تعهد امسال (بالغ بر ۲۴۰ میلیارد مترمکعب) به ۴۰۰ میلیارد مترمکعب در افق ۱۴۰۴ خواهد رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید