طراحی بروشور اطلاع رسانی «نقش آب باران در کاهش اثرات فرونشست زمین در شهر تهران»

    کد خبر :350619

بروشور اطلاع رسانی «نقش آب باران در کاهش اثرات فرونشست زمین در شهر تهران» درباره ضرورت تفکیک سیستم دفع آب باران از فاضلاب شهری در ساختمان‌ها از سوی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران طراحی شد.

فاطمه صالح معاون پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان با بیان این مطلب گفت: این بروشور برای اطلاع رسانی به مالکین ساختمان‌ها، مهندسین طراح، ناظر و مجری ساختمان و متقاضیان صدور پروانه‌های ساختمانی در شهر تهران طراحی شده است.

وی افزود: در صورت جدا نشدن لوله‌های آب باران از لوله‌های فاضلاب ساختمان، آب باران به جای نفوذ به زمین وارد شبکه فاضلاب شهری می شود که ضمن آسیب رسانی به تأسیسات فاضلاب شهری، موجب عدم تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و تشدید مشکل فرونشست شهر تهران و خسارات ناشی از آن می‌شود.

وی گفت: بر اساس آئین نامه عملیاتی و شرایط عمومی تعرفه‌های آب و فاضلاب سال 86 و در بخش هشتم مبحث شانزدهم مقررات ملی ساختمان بر شبکه مجزای آب باران از شبکه فاضلاب و تفکیک لوله کشی آب باران داخل ساختمان از لوله کشی فاضلاب بهداشتی تاکید شده است.

به گزارش ایسنا، صالح افزود: همچنین مطابق بند 42 از الزامات 58 گانه ذیل پروانه‌های ساختمانی، جداسازی سیستم جمع آوری فاضلاب از آب باران و پیش بینی اتصال فاضلاب ملک به سیستم فاضلاب شهری الزامی است.

بر اساس گزارش سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، وی تصریح کرد: بر همین اساس وظایف مالکین ساختمان‌ها و مهندسین طراح، ناظر و مجری ساختمان در این بروشور ذکر شده است.
این بروشور با همکاری شهرداری های مناطق 22 گانه و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید