چارچوب ۲۷ بندی اتحادیه میهنی کردستان برای رایزنی‌های تشکیل دولت

    کد خبر :350618

یکی از اعضای اتحادیه میهنی کردستان اعلام کرده که این اتحادیه چارچوبی ۲۷ بندی برای مذاکرات خود با جریان های سیاسی عراقی در نظر گرفته که بازگشت پیشمرگه به مناطق مورد مناقشه یکی از آن است.

به گزارش بازتاب به نقل از سومریه نیوز، «غیاث سورچی» عضو اتحادیه میهنی کردستان اعلام کرد که این حزب چارچوبی برای مذاکرات خود در زمینه تشکیل دولت پیش رو در عراق در نظر گرفته که شامل ۲۷ بند است.

به گفته این عضو اتحادیه میهنی کردستان یکی از مهم ترین بندهای این مطالبات، بازگشت نیروهای پیشمرگه به مناطق مورد مناقشه و اجرای ماده ۱۴۰ قانون اساسی عراق در خصوص سهم اقلیم کردستان از بودجه دولت مرکزی عراق است.

سورچی در گفتگو با سومریه نیوز گفت که این طرح بعد از عید قربان در دیدار با جریان های سیاسی عراقی مطرح خواهد شد و تأکید کرد که اتحادیه میهنی کردستان و حزب دموکرات کردستان درهای مذاکره را با همه بازگذاشته اند و امیدوارند که دیگر جریان های معارض کُردی نیز در کنار آنها به بغداد بروند.

وی تأکید کرده که اتحادیه میهنی کردستان آمادگی دارد بخشی از بندهای این چارچوب را بر اساس خواسته دیگر جریان های کُرد تغییر دهد به گونه ای که به سود همه جریان های کُردی باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید