نخستین همایش موسیقی آشیقی برگزار می‌شود

    کد خبر :350569

نخستین همایش موسیقی آشیقی به همت خانه موسیقی ایران و همکاری تشکل موسیقی آشیقی کانونن نوازندگانِ سنتی روز دوشنبه 5 شهریور ماه در تالار همایش‌های فرهنگ و هنر برگزار می‌شود.

در این همایش اجرا های متنوع موسیقی آشیقی توسط هنرمندان برجسته این رشته به روی صحنه می رود و توضیحات کارشناسان از دیگر بخش‌های برنامه خواهد بود.

این همایش روز دوشنبه، 5 شهریورماه از ساعت 21 در تالار همایش های فرهنگ و هنر واقع در خیابان انقلاب، نرسیده به چهارراه ولیعصر، نبش خیابان مظفر جنوبی، پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری برگزار می‌شود

ن جشنواره موسیقی جوان که با دبیری علی ثابت‌نیا از ۲۲ مرداد کار خود را در فرهنگسرای نیاوران آغاز کرده است، از ۶ تا ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ درتالار رودکی، در حضور هیئت داوران براساس جدول اعلام شده برگزار خواهد شد.

این جشنواره درتالار رودکی در دو بخش موسیقی دستگاهی و حفظ کل ردیف موسیقی ایران اجرا می‌کند؛ در بخش نخست سازهای تار ، سنتور ، کمانچه ، نی ، عود ، قانون و آواز و در بخش دوم سازهای ؛ ویلن ، گیتار، پیانو ، فلوت ، کلارینت ، ابوا و هورن نواخته می‌شود .

دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در سه رده سنی الف (۱۵-۱۸ سال) ، ب (۱۹-۲۳ سال) و ج (۲۴-۲۹ سال) با مشارکت گستردۀ استادان برجسته موسیقی کشور توسط انجمن موسیقی ایران، با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری دفتر موسیقی، بنیاد رودکی و فرهنگسرای نیاوران از ۲۲ مرداد تا ۱۸ شهریور سال جاری در تهران برگزار می شود.

مراسم اختتامیه بخش نواحی 2 شهریورماه و اختتامیه بخش های موسیقی دستگاهی و کلاسیک این جشنواره 18 شهریور ماه 97 ساعت 20 در تالار وحدت برگزار می شود

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید