سرقت ریل راه آهن، قطار را چپ کرد

  • حوادث
  • دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ ۱۱:۵۱
    کد خبر :350457

براساس بررسی‌های پلیسی و نظر کارشناسان، بیشتر سرقت‌ها در این حوزه ناشی از بی‌توجهی پیمانکاران راه‌آهن در زمان اجرای پروژه‌های تعویض و بازسازی خطوط ریلی اتفاق می‌افتد.

تحقیقات نشان می‌دهد انباشته شدن ریل‌های آهنی و پیچ و مهره‌های فرسوده تعویض شده و جمع نکردن این ضایعات در فاصله دو ایستگاه افراد را به سرقت وسوسه می‌کند. یک مقام آگاه پلیس در این باره گفت: «بی توجهی پیمانکاران راه‌آهن و در نتیجه آن وقوع سرقت این قطعات فرسوده سبب شده است برخی منابع خبری از افزایش آمار سرقت پیچ و مهره و ریل‌های راه‌آهن خبر دهند در حالی که سرقت‌ها اغلب مربوط به قطعات تعویضی و ضایعاتی است.

البته نمی‌توان گفت سرقتی در این زمینه نداریم اما با توجه به اینکه پیچ و مهره‌های ریل‌ها براحتی امکان سرقت شان وجود ندارد، حتی اگر سارقان تصمیم به سرقت هم بگیرند، توان بازکردن پیچ‌ها را نداشته و تنها می‌توانند آنها را شل کنند. اما موضوع این است که در این صورت اگر نظارت درستی بر ریل‌ها وجود نداشته باشد، بر اثر عبور قطارها ریل‌ها از هم باز شده و باعث بروز فاجعه می‌شوند.»

قطار راه آهن

سردار خانچرلی، فرمانده انتظامی غرب استان تهران نیز با اشاره به دستگیری اعضای یک باند سرقت پیچ و مهره‌های ریل‌ها در ماه گذشته گفت: «چندی قبل قطاری باری حامل 350 تن گندم با 7 واگن حوالی شهر قدس واژگون شد. زمانی که کارشناسان، صحنه را مورد بررسی قرار دادند همه شواهد حکایت از سرقت ادوات ریلی داشت. پرونده این سرقت تشکیل شد و با دستور بازپرس، تیم تحقیق برای روشن شدن موضوع وارد عمل شدند.

پس از چند روز تحقیقات تخصصی سرنخی از چند مجرم سابقه دار در این پرونده پیدا شد. مأموران با شناسایی مخفیگاه سارقان آنها را شناسایی و دستگیر کردند. اما آنچه در این پرونده تأسف آور بود اینکه متهمان در بازجویی‌ها مدعی بودند با آگاهی از تبعات این اقدام خلافکارانه، برای دست یافتن به پول بیشتر دست به سرقت زده‌اند.»

ایران نوشت: این مقام انتظامی افزود: «مأموران پس از شناسایی اعضای این باند، دو مالخر را نیز دستگیر کردند و هر 6 متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شده‌اند.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید