معاون ساماندهی امور جوانان خواستار شد

استفاده از سمن‌های فعال در کارگروه “مشاورین جوان” در استان ها

    کد خبر :350147

به دنبال تاکید وزیر ورزش و جوانان بر تشکیل کارگروه مشاورین جوان در استانداری‌ها، معاون ساماندهی امور جوانان خواستار استفاده از اعضای سازمان‌های مردم نهاد فعال در این کارگروه شد.

هفته گذشته وزیر ورزش و جوانان در توئیتی از استانداران خواسته بود که گروه مشاورین جوان در هر استان و زیر نظر استاندار برای مشارکت بیشتر جوانان در نظام تصمیم‌گیری کشور تشکیل دهند. به گفته وی دولت در گسترش سهم جوانان جدی است و این اقدام گامی مهم در این مسیر است.

محمدمهدی تندگویان در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه تشکیل کارگروه مشاورین جوان در هر استان یک حکم انتصابی نیست بلکه یک کارگروه انشایی است گفت: تشکیل این کارگروه به معنی افزوده شدن به بدنه دولت نیست و بار استخدامی به همراه نخواهد داشت. این کارگروه پیش از این نیز وجود داشت اما تنها برخی از استانداران این کارگروه را تشکیل داده بودند و درحال حاضر آقای سلطانی فر به تمام استان‌ها ابلاغ کردند تا این کارگروه تشکیل شده و از این ظرفیت در تمام استان‌ها استفاده شود.

وی در ادامه اظهار کرد: با استفاده از این کارگروه بحث تصمیم‌گیری درباره موضوعات حوزه جوانان، با مشورت جوانان هر استان انجام می‌شود و بعد به تصویب می‌رسد. البته این موضوعات منحصرا مربوط به حوزه جوانان و به شکل مشورتی درباره موضوعاتی مانند آسیب‌های اجتماعی، اوقات فراغت، سازمان‌های مردم نهاد جوانان، ازدواج و …خواهد بود؛ چرا که معتقدیم در حوزه جوان کسی غیر از خود آنها نمی‌تواند نقش مشاور را داشته باشد و تصمیمی گیری نهایی نیز بر عهده استانداری است.

به گزارش ایسنا، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه پیشنهاد معاونت ساماندهی امور جوانان استفاده از اعضای سازمان‌های مردم نهاد حوزه جوانان در این کارگروه مشورتی است، تصریح کرد: مجامع استانی فعال می‌توانند با حضور در این کارگروه گزارش‌های خودشان را در اختیار استانداری قرار دهند. پیش از این انتخابات مجامع استانی از سوی معاونت جوانان برگزار شده و منجر به تشکیل این مجامع شده است به همین دلیل استانداری‌ها می‌توانند از تعدادی از اعضای این سمن‌ها را انتخاب و از آنها در کارگروه مشورتی استفاده کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید