پشت پرده برکناری فرهاد رهبر از ریاست دانشگاه آزاد

    کد خبر :350112

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: از موقعی که نماینده مجلس شدم دانشگاه آزاد پنج رئیس عوض کرد. آقایان جاسبی، دانشجو، میرزاده، فرهاد رهبر و حالا طهرانچی در دوره ای آمدند مسئولیت گرفتند و بعد رفتند.

روز گذشته جلسه فوق‌العاده و فوری هیات‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی با حضور علی‌اکبر ولایتی تشکیل و با تصمیم اعضاء فرهاد رهبر از ریاست دانشگاه آزاد اسلامی عزل و طهرانچی به عنوان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی معرفی شد. بلافاصله در فضای رسانه ای گمانه زنی هایی کلید خورد مبنی بر اینکه اختلافات میان فرهاد رهبر با علی اکبر ولایتی و تهرانچی زمینه ساز اتخاذ این تصمیم شد.

نامه نیوز برای رفع سئوالات و ابهامات افکارعمومی با حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به گفتگو نشسته است.

تغییر و تحولاتی را که در دانشگاه آزاد اتفاق افتاد، چه طور ارزیابی می کنید؟

موضوع داخلی است.

برخی رسانه ها به برکناری آقای فرهاد رهبر و انتصاب آقای طهرانچی رنگ و بوی سیاسی می دهند و حتی از واژه کودتا استفاده می کنند، نظر شما چیست؟

خیر، این طور نیست، موضوع مسائل داخلی است، یکی می آید و یکی می رود. از موقعی که نماینده مجلس شدم دانشگاه آزاد پنج رئیس عوض کرد. آقایان جاسبی، دانشجو، میرزاده، فرهاد رهبر و حالا طهرانچی در دوره ای آمدند مسئولیت گرفتند و بعد رفتند.

گفته می شود آقایان ولایتی و طهرانچی با هم علیه آقای فرهاد رهبر دست به یکی کردند، آیا این طور است؟

این حرف ها را متوجه نمی شوم. تصمیم هیأت امناست و ربطی به نظر یکی دو نفر ندارد.

شائبه دیگر آن است که چون آقای فرهاد رهبر رئیس ستاد انتخابات آقای رئیسی بود، با عزل او، قدرت آقای رئیسی در دانشگاه آزاد کم شد، این تحلیل را قبول دارید؟

اینها خیالبافی است. از این دست خیالبافی ها خیلی ها انجام می دهند. هیأت امنا اختیار دارد. مثلا در دولت آقای روحانی یک استاندار را بر می دارند و یک استاندار دیگر می گذارند، آیا این کودتاست؟ برکناری آقای سیف کودتا بود، به این معنا که آقای روحانی و آقای نهاوندیان به علت اختلاف با سیف علیه او کودتا کردند؟ خیر مسئله عادی بود.

اما گفته می شود متأثر از اختلافاتی که بین آقایان ولایتی و فرهاد رهبری بود، این برکناری انجام شد ...

همه می دانند بین آقای سیف و آقای نهاوندیان اختلاف بود. این هم از جنس آن مسئله است.

حکم آقای سیف تا پایان مرداد بود، یعنی خواه ناخواه تغییر می کرد

اما به هر حال زودتر به پایان رسید.

خودتان به شخصه تعجب نکردید از تغییری که در رأس دانشگاه آزاد اتفاق افتاد؟

خیر، من خیلی این اتفاق را مهم نمی دانم چون هر روز در روی یک پاشنه می چرخد بنابراین تغییر مدیران مسئله عادی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید