دولت و مجلس سوال از رئیس جمهور را دچار حاشیه نکنند

    کد خبر :349980

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: از دولت و مجلس تقاضا دارم، سوال از رئیس جمهور را دچار حاشیه نکنند؛ زیرا سوال حق مجلس و پاسخگویی نیز حق دولت است.

به گزارش مهر، سیدحسین نقوی حسینی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۸ مردادماه) مجلس شورای اسلامی، ضمن تبریک به مناسبت سالگرد ورود آزادگان به کشور و با اشاره به ۲۸ مرداد سالروز کودتای ننگین آمریکایی علیه دولت قانونی ایران، اظهار داشت: دولت مستکبر آمریکا و سیاستمداران بی‌خرد آن ها بدانند که ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی هرگز بازی معادله «جنگ یا مذاکره» را نخواهد خورد؛ نه آمریکا در حد و اندازه ای است که جنگی علیه ملت ایران رقم بزند و نه قابل اعتماد برای مذاکره، از این رو اساسا آمریکا دولتی عهدشکن، هنجارشکن و یاغی علیه نظام بین‌المللی است.

وی با تاکید بر اینکه طبق مستندات تاریخی هر جا آدم‌کشی، کودک‌کشی و مردم‌کشی است آمریکا در آنجا حضور دارد، تصریح کرد: آمریکا محور شرارت بین المللی است و تا رفتار او عوض نشود مذاکره ای وجود ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه آمریکا بداند که دوران کودتاچی‌گری گذشته و امروز ملت ایران دماغ او را به خاک خواهند مالید، گفت: از دولت انتظار است با مدیریت جهادی و کار شبانه‌روزی، جلوی نابسامانی های اقتصادی، گرانی‌های لجام‌گسیخته که روح و روان جامعه را تحت تاثیر قرار داده، بگیرد.

نقوی حسینی ادامه داد: از دولت و مجلس تقاضا دارم سوال از رئیس جمهور را دچار حاشیه نکنند؛ زیرا سوال حق مجلس و پاسخگویی نیز حق دولت است، ما دارای دموکراسی و مردم سالاری رشدیافته هستیم، از این رو نباید وارد حاشیه‌سازی شویم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه روند سوال از رئیس جمهور باید به طور طبیعی طی شود، گفت: این سوال فرصتی برای مجلس و دولت است تا برای حرکت جمهوری اسلامی اقدام کرده و رئیس جمهور نیز فرصت تبیین مسائل و ابهامات را پیدا خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه مجلس در سوال از رئیس جمهور به وظیفه دینی، قانونی و شرعی خود عمل می کند، ادامه داد: متاسفانه متوجه شدیم که استیضاح وزرا را در دستور کار قرار داده و همزمان با سوال از رئیس جمهور مطرح خواهند کرد، این حرکت چه از طرف دولتی ها یا هیات رئیسه نادرست است، از این رو باید اجازه دهیم سوال از رئیس جمهور در زمان خودش انجام شود.

نقوی حسینی با بیان اینکه در شرایط کنونی ما به وحدت ملی، انسجام و یکپارچگی نیاز داریم، افزود: هر کانون و هر مرکز اطلاع‌رسانی و تریبونی که خدای نکرده به وحدت ملت لطمه بزند و همچنین هر مسئولی در هر جایگاه و لباسی نارضایتی ایجاد کند، به طور حتم در پازل دشمن بازی کرده است.

نماینده مردم ورامین در مجلس ادامه داد: بنابراین امروز باید تلاش کنیم در جهت رفاه عمومی و حل مشکلات مردم حرکت کنیم، زیرا فساد اقتصادی مانع رضایت‌مندی و مانع اعتماد عمومی است.

وی با بیان اینکه فساد سه سطح دارد و سطح اجرایی آن در دستگاه اجرایی انجام می شود، گفت: مگر می شود فساد اقتصادی و رانتخواری بدون نقش دولتمردان انجام شود؟ حتما یک مقام دولتی در هر فسادی نقش دارد.

نقوی حسینی ادامه داد: حیطه دوم بازرسی و نظارت است، دستگاه های نظارتی باید بازرسی کنند مسئولان امنیتی در این حوزه مسئولیت دارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: سوم سطح قضایی است از این رو از قوه قضاییه انتظار داریم قاطع و محکم و بدون ملاحظه با هر مفسدی برخورد کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید