برگزاری کنسرت «هزار و یک شب» با اجرای آثاری از فردین خلعتبری

    کد خبر :349785

ارکستر مجلسی «رسا» با مدیریت هنری مظفر نبیلی و رهبری بهنام ابوالقاسم کنسرت «هزار و یک شب» را با اجرای آثاری از فردین خلعتبری برگزار می‌کند.

ارکستر مجلسی «رسا» به رهبری بهنام ابوالقاسم، کنسرت «هزار و یک شب» را در قالب اجرایی از ساخته‌های جدید فردین خلعتبری به صحنه می‌برد.

در این برنامه که ساعت ۲۱ روزهای اول و دوم شهریورماه در تالار رودکی تهران به صحنه خواهد رفت، آثاری از آخرین ساخته‌های خلعتبری برای سینما با عنوان «هزار و یک شب» به مخاطبان ارائه خواهد شد.

«پروانه‌ای در باد»، «سینما نیمکت»، «آسمان من»، «شکلات»، «پستچی سه بار در نمی‌زند»، «دندون طلا» آثاری هستند که در این کنسرت با اجرای ارکستر رسا به صحنه می‌روند. کنسرت «هزار و یک شب» اولین همکاری فردین خلعتبری، بهنام ابوالقاسم و ارکستر رسا است، ضمن اینکه پوریا اخواص خواننده موسیقی ایرانی و پدرام فریوسفی نوازنده شناخته شده ویولن در این ترکیب روی صحنه می‌روند.

در این کنسرت که در دو بخش به صحنه خواهد رفت پدرام فریوسفی نوازنده ویولن نوازندگی سولو را عهده‌دار خواهد بود که در این اجرا شخصیتی ویژه برای ساز او در نظر گرفته شده است. ضمنا در این اجرا برای اولین بار اشعاری از آخرین آثار مرحوم افشین یداللهی به صحنه خواهد رفت. مدیریت هنری ارکستر را هم مظفر نبیلی به عهده دارد و میثم ترکیان کنسرت مایستر ارکستر است.

ارکستر مجلسی رسا نیز به عنوان اجراکننده آثار متشکل از ۲۵ نوازنده با سرپرستی مظفر نبیلی است که فعالیت حرفه ای خود را در سال ۱۳۸۹ به شکل کوارتت زهی آغاز کرده و تا به حال برنامه‌های موفقی در تالار رودکی تهران، کلیسای آلمانی های مقیم ایران و دیگر سالن های معتبر ایران اجرا کرده است.

این مجموعه در سال ۱۳۹۲ به رهبری رامیار بهزادی در بیست و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر شرکت کرد و عنوان دوم بخش رقابتی را به دست آورد. در سال ۱۳۹۳ نیز تمرینات خود را زیر نظر منوچهر صهبایی ادامه داد و در سی‌امین دوره جشنواره بین‌المللی موسیقی فجرعنوان گروه برگزیده را از آن خود کرد.

این ارکستر در سال‌های اخیر با همکاری نوازندگان و سولیست های اروپایی به فعالیت پرداخته و آثار متفاوتی در ایران و خارج ازکشور به اجرا گذاشته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید