تشریح آخرین جزئیات طرح «نذر آب» برای آبرسانی به مناطق دچار خشکسالی

    کد خبر :349779

دبیرکل جمعیت هلال احمر به تشریح آخرین جزئیات طرح «نذر آب» در استان سیستان و بلوچستان پرداخت و گفت: استان‌هایی که شبکه آبرسانی آنها مختل شده بود شناسایی شده و آبرسانی به این مناطق در حال انجام است.

به گزارش ایسنا، محمود محمدی نسب در نشست خبری که امروز در ساختمان صلح جمعیت هلال احمر برگزار شد، اظهارکرد: در حال حاضر ما در جمعیت درگیر چند کار ویژه هستیم. در موضوع حج در حال حاضر مرکز پزشکی ما در حال خدمت رسانی به زائران است. سازمان جوانان ما نیز درگیر اردوهای تابستانی است که در استان‌های مختلف برای رده‌های سنی متفاوت برقرار است. در سازمان امداد و نجات نیز به دلیل اوج سفرهای تابستانی، امداد جاده‌ای نیز با توان بیشتری دنبال می‌شود. یکی دیگر از فعالیت‌های ما نیز مربوط به کمپین نذر آب سازمان داوطلبان برای کمک به حل بعضی از عوارض مسئله خشکسالی است که در بعضی مناطق از جمله سیستان و بلوچستان بسیار جدی است که ما در حوزه مشکلات آب شرب ورود کرده‌ایم.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با تشریح طرح نذر آب گفت: این طرح ملی و کشوری است که در سیستان و بلوچستان شروع شده و به مناطق دیگر از جمله استان‌های کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی ادامه پیدا خواهد کرد. در بخش‌هایی از این استان‌ها با مشکلات آب شرب و سایر عوارض خشکسالی مواجه‌ایم که تاکید ما بر آب شرب است.

وی اضافه کرد: مناطق شناسایی شده استان سیستان و بلوچستان را به 19 بخش تقسیم کردیم و هر بخش به یکی از استان‌های کشور سپرده شده است تا بتواند ورود کند. در واقع دو سوم از جمعیت‌های استان‌های کشور در طرح مشارکت دارند و کمک می‌کنند که این مسئله حل شود. اگر کمک‌های مردمی هم بیشتر بشود با تامین منابع مالی بیشتر می‌توانیم بستر مناسبی را ایجاد کنیم و در سایر استان‌ها نیز خدمت رسانی کنیم.

محمدی نسب در مورد فعالیت‌هایی که در رابطه با طرح نذر آب در استان سیستان و بلوچستان انجام شده گفت: ما 521 روستا را شناسایی کردیم که یا شبکه آبرسانی در این روستاها وجود نداشت یا اگر بود در این شبکه آبرسانی نمی‌شد و این افراد برای تامین آب باید کیلومترها را طی می‌کردند. ما روی راه اندازی شبکه آب تمرکز کردیم و این شبکه متناسب با جمعیت هر روستا در نظر گرفته شد و مخازنی تهیه شد و این مخازن به صورت متناوب آبرسانی می‌شوند و بر اساس میزان نیاز هر منطقه پر می‌شوند. به عنوان مثال اگر منطقه‌ای 100 نفر جمعیت داشته باشد هر پنج روز یکبار مخازن 10 هزار لیتری پر می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید