پزشکان به منزل بیماران خواهند رفت

    کد خبر :349738

چوبینه با اشاره به خدمات شرکت شهر سالم گفت: تلاش می‌کنیم که بازنشستگان به مراکز درمانی نروند و پزشکان به منزل آنها مراجعه کنند.
حمید چوبینه مدیر عامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران در نشست خبری امروز در محل این شرکت با اصحاب رسانه، با اشاره به وضعیت ساختمان‌های این شرکت از لحاظ ایمنی و خدمات گفت:‌ این ساختمان‌ها متعلق به بیست سال قبل هستند که کاربری درمانی نداشتند ولی اکنون در اختیار شهر سالم قرار گرفته‌اند تا خدمات درمانی ارائه دهند.

وی با اشاره به بیمارانی که به این مرکز مراجعه می‌کنند، ‌اظهار کرد: این بیماران وضعیتشان به گونه‌ای نیست که نیازمند تخت بیمارستانی باشند و میزان امکانات فعلی توان پاسخگویی به آنها را دارد.

چوبینه افزود: اگر شهرداری منطقه مکان مناسبی را در اختیار ما قرار دهد ما هم تلاش می‌کنیم در مراکز جدید با استانداردهای بیشتر خدمات ارائه دهیم.

مدیر عامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران با بیان اینکه 40 درصد ساختمان‌های شرکت شهر سالم قدیمی هستند، اظهار کرد: از شهرداری می‌خواهیم تا کمک کند شرایط ساختمان‌ها را بهتر کنیم.

وی با بیان اینکه هیچ وقفه‌ای در ارائه خدمات درمانی به پرسنل شهرداری نخواهیم داشت، گفت: مسئولیت ما ایجاد می‌کند تا به همکارانمان در شهرداری خدمات مناسب ارائه دهیم تا خدشه‌ای به آنها وارد نشود.

چوبینه با اشاره به استانداردهای ساختمان‌های این شرکت گفت: ما در بعضی ساختمان‌ها استانداردهای لازم را نداریم زیرا ما استانداردها را بزرگ تعریف می‌کنیم تا بتوانیم برای مردم دریافت خدمات را در سطح بالایی عملی کنیم.

مدیر عامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران با بیان اینکه وضعیت درمان کشور مشکلات زیادی دارد، گفت: در سال‌های گذشته هزینه‌های درمان کم بودند اما دولت با ایجاد طرح تحول سلامت توانست هزینه‌های درمان را کاهش دهد و ما هم در پی این اتفاق می‌توانیم خدمات سلامت را گسترش دهیم، چون دولت بخشی از هزینه‌ها را به عهده گرفته و پرداخت از جیب مردم کمتر شده است.

وی تصریح کرد: امروز دفترچه‌های بیمه معنای بهتری پیدا کرده‌اند؛ اگرچه دولت در این مسیر مشکلاتی دارد.

چوبینه با بیان اینکه شهرداری تهران 250 هزار پرسنل دارد، گفت: بخشی از آنها کارگران و بخش دیگر مدیران هستند و شرکت شهر سالم تلاش می‌کند به همه این پرسنل خدمات درمانی ارائه دهد.

مدیر عامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران با بیان اینکه در سراسر شهر شاهد خلأهای درمانی هستیم، اظهار کرد: آماده هستیم با همراهی بخش خصوصی به کسانی که می‌خواهند خدمات درمانی ارائه دهند کمک کنیم.

وی با تأکید بر اینکه خدمات شرکت شهر سالم با کیفیت است، گفت: دلیلی به واگذاری این شرکت نمی‌بینیم، زیرا اگر این اتفاق رخ دهد خلأ خدمت مشاهده خواهد شد.

چوبینه با بیان اینکه ما در ارائه خدمات با مشارکت بخش خصوصی هم بهره مند می‌شویم، گفت: ما بدهکار نیستیم که بخواهیم ساختمان خودمان را بفروشیم زیرا ما یک شرکت هستیم که سود و زیان خود را محاسبه می‌کنیم و تلاش می‌کنیم در آ‌ینده نزدیک به جای اینکه بازنشستگان به مراکز درمانی بروند، پزشکان ما به منزل آنها رفته و به وضعیت درمانی آنها رسیدگی کنند و این کار به زودی توسط معاونت درمان عملیاتی خواهد شد.

مدیر عامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران با اشاره به در پیش بودن ایام اربعین و برنامه خدماتی این شرکت گفت: آرزوی ما خدمت به کسانی است که به زائرین خدمت می‌کنند و امسال هم به پرسنل شهرداری که به زائرین خدمات می‌دهند،‌ خدمات درمانی می‌دهیم.

وی با تأکید بر اینکه سیاست ما پیشگیری است، گفت: وظیفه اصلی درمان در خارج از کشور به عهده هلال احمر است و ما فقط وظیفه حمایتی داریم تا از پرسنل شهرداری که به زائرین کمک می‌کنند پشتیبانی کنیم و درمان آنها را به عهده بگیریم.

چوبینه با اشاره به بیماری‌هایی که برخی از زائرین اربعین مبتلا می‌شوند،‌گفت: وقتی که آنها به همراه بیماری بازمی‌گردند هزینه‌های درمانی را زیاد می‌کنند و ما تلاش می‌کنیم از بیمار شدن آنها پیشگیری کنیم.

مدیر عامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران در خصوص وضعیت سلامت کودکان کار، گفت: امسال شهرداری سرپرستی 735 کودک کار را به عهده گرفت و کار پایش سلامت آنها را انجام داد و برخی خیرین هم اعلام کردند که حاضرند حمایت درمانی آنها را عهده‌دار شوند.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران اورژانس ندارد، گفت: اما یک سری آمبولانس در اختیار دارد که فقط به پرسنل خود خدمات می‌دهد.

چوبینه با تأکید بر اینکه ما نمی‌خواهیم مدیریت مستقل ایجاد کنیم، گفت: در مواقعی که اورژانس از ما خدمات بخواهد ما هم به آنها کمک خواهیم کرد.

مدیر عامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران با بیان اینکه در بسیاری از کشورها خدمات عمومی در حوزه محلی به عهده شهرداری است، گفت: شرکت شهر سالم برای ارائه خدمات هیچ هزینه ای از شهرداری تهران دریافت نمی‌کند و در قانون شهر سالم ما به شهرداری اجاره بها می‌دهیم.

وی تصریح کرد: ما سهامدار شرکت‌های دیگر نیستیم و سهام ما متعلق به شهرداری تهران است.

چوبینه با بیان اینکه در بعضی از مناطق تهران مراکز درمانی نداریم و شهرداری می تواند در این نقاط خدمات درمانی ارائه دهد، گفت: اگر شهرداران مناطق فضایی را به ما بدهند، ما خودمان در آنجا مرکز درمانی راه اندازی می کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید